צפו בתיעוד

הפקחים חילצו רשת שהפכה למלכודת ימית

פקחי רשות הטבע והטבע בסיוע חיל הים משו רשת דייג שהושארה בלב ים והפכה למלכודת מוות לצבי ים, שנלכדו ברשת, לא הצליחו להשתחרר - עד למותם במקום (מעניין)

(צילום: רשות הטבע והגנים)

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים משו רשת דייג שהושארה בלב ים והובילה למותו של צב ים חום וערכי טבע נוספים בהם גיטרן.

את הדיווח על כך קיבלו פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים מיחידת סנפיר של חיל הים, שעדכנו על רשת הדייג שנסחפת בסמוך לגבול עם עזה.

עם קבלת הדיווח הגיעו פקחי היחידה הימית של הרשות לאזור בלב הים, אספו את הרשת לסירה ואז גם זיהו את פגר צב הים החום והגיטרן.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי רשתות דייג שנשארות בלב הים ("רשת רפאים") ונסחפות על פני מרחק של קילומטרים הופכות מהר מאוד למלכודת מוות לבעלי חיים בסביבה הימית, שנלכדים בה ללא יכול להשתחרר וכך הם מוצאים לבסוף את מותם.

לדברי יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, "שיתוף הפעולה הפורה עם חיל הים בסביבה הימית הוא פרי מיזם צבא הגנה לטבע – "מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", המשותף לצה"ל, משרד הביטחון, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים".

"בזכות מיזם זה, שהוקם במטרת להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת שבסביבתם, אנו מצליחים לפקח ולשמור על הסביבה הימית ובעלי החיים המצויים בה באופן יעיל, מתקדם ואיכותי יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר