"סטירת לחי למשטרה"

לאחר המעצר המתוקשר: דוד קרויס שוחרר

בית המשפט החליט הבוקר לשחרר את בנו של קמב"ץ העדה החרדית יואליש קרויס, לאחר סרטון אותו שלף העו"ד באמצע הדיון ובו רואים כי לקרויס לא היה קשר לתקיפת הכבאית (ארץ)

דוד קרויס (אפשטיין) (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני כשבוע, עיכבו בנתב"ג את דוד קרויס, בנו של קמב"ץ העדה החרדית יואלי'ש קרויס, שתכנן לנסוע להשתטח על קברי צדיקים, בחשד כי הוא משתמש בדרכון מזויף. לאחר שהגיע לחקירה בתחנת המשטרה הוא נעצר בחשד לתקיפת בכבאים במא"ש, והיום (חמישי) הורה בית המשפט לשחררו.

'כיכר השבת' חשף לפני כחודש כי המשטרה בודקת האם קיים מערך זיוף דרכונים המסייע לעריקים מצה"ל לטוס לחו"ל. קרויס הצעיר, שתכנן לצאת מהארץ, נאלץ לשוב לבית הוריו בשכונת מאה שערים הירושלמית, כאשר ברשותו הזמנה לחקירה משטרתית.

אתמול (רביעי), הגיע קרויס לחקירה, במהלכה הובהר לו על ידי חוקרי מפלג ההונאה במשטרה כי הוסר החשש לזיוף דרכונו, והוא הושב לרשותו.

אך מיד לאחר ששוחרר, נלקח קרויס לחקירה אחרת במגרש הרוסים בירושלים. במשטרה מציינים כי תקיפת הכבאית בשכונת מאה שערים התרחשה שעה קלה לאחר שנאלץ דוד קרויס לשוב למאה שערים, וכעת חושדים בו בביצוע המעשה.

הבוקר נערך דיון בבית משפט השלום בירושלים בעייני של דוד אפשטיין (קרויס - בגלל אילוצים משפחתיים הוא נקרא אפשטיין).

במהלך הדיון הציג עורך דינו סרטון בו נראה קרויס הולך יחד עם חבריו, בתהלוכה כנגד יום העצמאות, כשבמקביל מתרחש תקיפת הכבאית, אך לקרויס עצמו לא היה קשר לתקיפה שהתרחשה במקרה בסמוך להיכן שהיה.

בתום הדיון, השופט החליט לקבל את טענת עורך דינו נדב גדליהו כי מדובר ברף הוכחה נמוך מאוד, והסכים לשחרר אותו לביתו כשהוא צריך לתת התחייבות עצמית על סך 5,000 שקל, והתחייבות להתייצב לחקירה לפי דרישה, וכן לבי המשפט.

עורך דינו - נדב גדליהו אומר: "בית המשפט נתן סטירת לחי למשטרה. המשטרה ביקשה חמישה ימי מעצר ובית המשפט זרק את הבקשה הזו בבושת פנים, ונתן את ההחלטה המוצדקת. מדובר היה רק במעצר ראוותני ותו לא".

ל'כיכר השבת' נודע כי החשד לזיוף הדרכון נבע מהעובדה שקרויס הבן הוציא לאחרונה אזרחות זרה, והוא רשום בו בשם אחר מזה המוכר לשלטונות הישראלים. יצוין כי לקרויס אין תעודת זהות ישראלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר