לשמחת מעריציו

הישיבה החסידית ויתרה; ר' מיילך ידליק במירון

כל הפרטים על השתלשלות האירועים מאחורי הקלעים של ההחלטה המדוברת כיום ברחוב החסידי, לפיה יתאפשר למשפיע הרה"צ ר' אלימלך בידרמן להבעיר את מירון (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ר' מיילך בהדלקה במירון (צילום ארכיון: אלימלך גרסטל)

הרחוב החסידי התבשר היום (חמישי) רשמית, על כך שהמשפיע הפופולרי הרה"צ ר' מיילך בידרמן ידליק מדורה בהר מירון בל"ג בעומר הקרב ובא, זאת לאחר שבימים האחרונים נפוצו שמועות רבות בדבר ההדלקה ועצם קיומה, כאשר רק היום, בשעות אחר הצהרים, ניתן האישור הרשמי להדלקה. ל'כיכר השבת' נודע, על ההתרחשות המרתקת שאירעה מאחורי הקלעים.

מתברר, כי לפני מספר שבועות פנו אנשי ביתו ומקורביו של ר' מיילך לגורמים הרשמיים במירון, וביקשו להכניס לרשימת ההדלקות הדלקה נוספת, עבורו. אלא שהם קיבלו תשובה שלילית, בטענה שמספר ההדלקות הקיים גם כך בליל ל"ג בעומר, אינו מאפשר עריכת עוד הדלקה במקום.

בנוסף לכך, טענו הגורמים, כי מאחר ור' מיילך סוחף אחריו כידוע המוני חסידים ומעריצים, אין מיקום פנוי על ההר שיתאים לדרישות הבטיחות, ביחס למספר המשתתפים הצפוי - ושללו כל מקום חלופי שהציעו אנשיו.

ב'שבת התאחדות' במירון (באדיבות המצלם. תמונה ראשית: אלימלך גרסטל)

יצוין, כי במתחם ההדלקה הספציפי בו בעיקר חשקו חסידיו של ר' מיילך, היו אמורות להתקיים בליל ל"ג בעומר שתי הדלקות: של הרב שלום ארוש וקהילתו 'חוט של חסד', בין 22:00-00:30, ושל ישיבת 'אורייתא' בין 02:00-04:00.

וכאן באה התפנית: ביומיים האחרונים פנו העוסקים במלאכה למנהל הרוחני של ישיבת 'אורייתא', ר' דוד שפר, ובפיהם בקשה: הקדימו את זמן ההדלקה בשעה וחצי, וכך יוכל ר' מיילך להדליק אף הוא באתר, בשעות שלאחר מכן.

ראשי ישיבת אורייתא נענו לפנייה תוך וויתור על תכניתם המקורית, וכך התאפשר קיום ההדלקה, כאשר ר' מיילך ידליק בשעה 03:00 לפנות בוקר, והמעמד ההמוני יסתיים בשעה 04:30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר