בלעדי • האזינו

האדמו"ר זעם: "עד כה, לא הועפו האברכים"

פרסום ראשון: חסיד סאטמר מב"ב שהתייעץ עם האדמו"ר לגבי שידוך, מעיד כי האדמו"ר הזהיר שלא יקבל מכתבים מהקהילה עד שיקיימו את ציוויו וירחיקו מן הקהילה מספר אברכים (חסידי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: SOS IMAGES ויוסי גאלדבערגער)

משבר בקהילה: האדמו"ר (מהר"א) מסאטמר מקונן, כי בקהילתו בשיכון סאטמר בבני ברק אין מצייתים לו - כך מעיד חסיד ששוחח עימו בימים האחרונים.

בשיחה התייחס האדמו"ר למתיחות ולריבים בתוך הקהילה שעליהם דיווחנו בהרחבה ב'כיכר השבת', ולמספר אברכים שחשפנו שהאדמו"ר ביקש שירחיקו ממוסדות הקהילה.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע אחד החסידים מבני ברק מספר על שיחת טלפון שקיים עם הרבי בעניין שידוך. "לאחר שהרבי אישר שניתן להתקדם עם השידוך, אמר את הדברים הבאים:"

"מכיון שאתה אחד מבני הקהילה בבני ברק, אני רוצה למסור לך שליחות. אני יודע במדוייק את כל מה שקורה בבני ברק, ואתמול היתה אסיפה אצלכם שרצו לשלוח אלי מכתב (מכתב שבו יבקשו מהאדמו"ר שלא להרחיק חסידים מהמוסדות או לפטרם מתפקידיהם). תודיע להם, שאני לא אקבל שום מכתב מאף אחד".

האדמו"ר ממשיך ואומר, "דיברתי עם ראש הישיבה (הגרח"צ מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק), ואמרתי לו שלושה שמות של אברכים, שאותם צריך להרחיק ממוסדות סאטמר בבני ברק. כל זמן שהדבר הזה לא מתבצע - ועד כה זה לא התבצע", אמר האדמו"ר בחריפות - "עד אז לא אקבל שום מכתב".

"אני יודע על כל מה שקורה, הבנת?", סיים האדמו"ר את השיחה עם החסיד.

כזכור חשפנו ב'כיכר השבת' שהאדמו"ר התקשר לפני כשבועיים לראש ישיבת סאטמר בבני ברק, הלא הוא אחיינו - הגרח"צ מייזליש, וביקש ממנו לשלח מתלמוד התורה של הקהילה מספר ילדים, שהוריהם נמנים עם מתנגדי ההנהלה.

באסיפה שהתקיימה במוצ"ש האחרון, ושבו השתתפו כ-50 זקני הקהילה, הוחלט לשלוח מכתב לאדמו"ר עם חתימות של בני הקהילה המבקשים שישלח לבני ברק שלושה אנשים נייטראליים שישמעו את כאבם של בני הקהילה על הנהלה הקהילה.

למכתב המיועד כבר הצטברו כ-300 חותמים מקרב הקהילה בבני ברק, המונה כ-500 משפחות, אך כעת כאמור מגיע סירובו של האדמו"ר לקבל את המכתב, לאחר שלא נרשם ציות מיידי להוראתו.

הרקע לדברים, הוא מתיחות בקהילה שהחלה לפני כשנתיים, לאחר שהנהלת הקהילה ביקשה לערער על מעמדו של הגרח"צ מייזליש כמנהיג הקהילה בשל סכסוך אישי. במהלך השנתיים הללו זוכה הנהלת הקהילה לגיבוי מבית האדמו"ר שבו שולטים מתנגדי הרב מייזליש, שהינו נכד של האדמו"ר מסאטמר הקודם ואחיינו של האדמו"ר הנוכחי.

הגרח"צ מייזליש, שמונה לראש הישיבה וממנהיגי הקהילה לפני כ-20 שנה, סומן כבר אז להמשיך את דרכו של רב הקהילה הקודם, הגאון רבי אליהו כ"ץ זצ"ל, ובשל הסכסוך לא יצא המינוי לפועל לאחר פטירת הגר"א כץ ביום כיפור האחרון.

מתיחות זו גורמת בזמן האחרון למשבר של ממש בקהילה הבני-ברקית.

בשיחה ל'כיכר השבת' לפני כשבוע, ציין גורם בחסידות המתגורר בחו"ל, כי "המצב בקהילה תוהו ובוהו. הקהילה שהיתה אחת הקהילות היפות של חסידות סאטמר מתרסקת לנגד עינינו וסוחבת אחריה את כל החסידות. אף אחד לא יודע מי מחליט היום בחסידות ולמה הוא מחליט כך, הכל מרוסק, הכל שבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר