ערב חיזוק וגיבוש

הרלוונטיות של האמונה בישיבה שהוקמה ע"י הגר"מ שפירא

הישיבה שהוקמה עבור בעלי תשובה עם רקע אקדמאי בחזונו של ר' משה שפירא זצ"ל ערכה ערב גיבוש לקראת מגבית חיזוק וביסוס בית המדרש שתיערך בימים הקרובים (חרדים)

(צילום: יחזקאל חוגסטה)

ביום חמישי בערב, י"א באייר, נערך בירושלים (באולמי מונדיאל) ערב חיזוק וגיבוש לחברי בית המדרש פתחי עולם, ולכלל תלמידי הרב אליהו מאיר פייבלזון שליט"א. הערב נערך לקראת מגבית עבור חיזוק וביסוס בית המדרש, שתתקיים בשבוע הבא בימים ראשון ושני, כ"א וכ"ב באייר.

ישיבת פתחי עולם הוקמה על ידי הגאון המופלא רבי משה שפירא זצ"ל כישיבה לבעלי תשובה בעלי רקע אקדמי. כיום לומדים בבית המדרש כשלושים תלמידים.

הישיבה מספקת מענה לבחורים מצוינים מישיבות מובחרות לצד אברכי כולל חרדיים, כמו גם בעלי תשובה, אשר מבקשים להעמיק את אמונתם ולהרחיב את אופקיהם במחשבת היהדות ולימוד התורה – ומצאו אצל הרב פייבלזון את אשר איוותה נפשם. הרב פייבלזון מוסר כיום כעשרים שיעורים בשבוע במגוון רחב של נושאים, לקהלים שונים ברחבי הארץ.

תורתו של הרב פייבלזון נושאת בשורה חשובה לדורנו. היא מבשרת את חיבור התורה לחיים ואת הרלוונטיות של האמונה עבור האדם בדורנו, וחותרת כל העת לעבודת ה' המבוססת על קשר נפשי עמוק עם ה'.

בערב השתתפו כחמש מאות תלמידים של הרב. נשאו דברים שלושה תלמידים, המייצגים גוונים שונים של תלמידי הרב, כשכל אחד מציג זווית ייחודית במפגש של הרב עם עולמו. הרב שלמה ליפשיץ שליט"א, הדגיש כיצד יושבי בית המדרש יכולים לקבל מתורת הרב ולהחיות את ליבם במשמעות לימוד התורה ועמלה. הרב תומר גרינברג הסביר, כיצד בעלי תשובה יכולים לבנות את יהדותם, באופן המתאים לאישיותם ולעולמם. הרב שמואל קרסנטי דיבר על שיעורי הרב, ועל משמעותם בשביל החיים וכל ענייניהם.

במרכז הערב נשאל הרב על ידי המנחה על רבותיו שלימדוהו תורה, והרב הציג את הגוון הייחודי שינק מכל אחד מרבותיו זצ"ל, הגאון המופלא רבי משה שפירא, הגאון רבי יצחק שלמה זילברמן, והגאון רבי לייב מינצברג, זיכרון כולם לברכה.

עבור רבים מהמשתתפים הייתה זו הזדמנות ייחודית לראות כיצד תורה חשובה זו נוגעת במגוון רחב כל כך של אנשים. השתתפו בערב בעלי תשובה, אברכי כולל ובחורי ישיבה, כמו גם חרדים עובדים ונוער מתמודד, חסידים ו'מתנגדים', כולם תלמידי הרב שליט"א ושומעי לקחו, וכולם מוצאים בתורתו מקור של חיזוק והתקרבות לד' ולתורה. הערב שיקף את הייחודיות של בית המדרש לחבר בין אלוקים לאדם, לחבר בין אנשים שונים זה מזה, ולחבר את האדם לעצמו.

בערב חולק ספר חדש מתורת הרב, הנקרא 'דברים שבלב', ותוכנו מכתבים, אמונה ונישואין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר