זהירות מהנוכל

זהירות, הונאה חדשה: אל תתפתו להעביר כסף באפליקציה

קיבלתם הודעה באחת מהרשתות החברתיות על בקשה להעברת כסף דרך אפליקציה תמורת 400 ש"ח? כנראה נפלתם לתרמית של נוכל הנמצא תקופה ארוכה ברשת (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במידה ונתקלתם באחת מהקבוצות ברשתות החברתיות או אפילו בהודעה אישית בטקסט הבא: "האם יש כאן כאלו הנמצאים בבנק הפועלים עם חשבון תקין ומעוניינים להרוויח ארבע מאות שקל? שישלחו לי הודעה אישית", או בהודעה כזו: "צריך עזרה, אולי יש כאן מישהוי בפועלים עם חשבון תקין? שיפנה בפרטי (בתשלום)", ככל הנראה אתם חשופים להונאה.

לפי הפרסומים, הנוכל ששולח את ההודעה מנסה להונות ולרמות אנשים תמימים כבר תקופה די ארוכה, כאשר כל פעם הוא מוצא לו פרייאר אחר שמתפתה ללשונו החלקלקה.

שיטת העבודה שלו היא כזו: הוא מבקש בנחמדות להוריד אפליקציה להעברת כסף, שעובדת על מספר כרטיס אשראי שהוא גנב ממישהו, לאחר מכן הוא כביכול מעביר לך 3600 שקל ומבקש שתחזיר לו במזומן 3200 שקל, ותמורת העבודה שביצעת לו כביכול "הרווחת" 400 שקל.

כשבעל כרטיס האשראי הגנוב מגלה שגולחו לו 3600 שקל מהחשבון, הוא פונה לחברת האשראי ומבצע "הכחשת עסקה", הם כמובן מחזירים לו את הכסף לחשבון ופותחים כנגדך תיק במשטרה על גניבה שעליך להשיב בכל מקרה.

היזהרו ואל תבצעו שום העברת כספים לאדם שאינכם מכירים היטב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר