ינהלו מו"מ?

ארה"ב vs איראן: מי יחייג ראשון אל הנשיא?

הנשיא טראמפ הכחיש דיווחים על מו"מ עם טהרן: "איראן תחייג אם וכאשר תהיה מוכנה". בכיר איראני בתגובה ציין כי טראמפ יכול לחייג אליהם, והוסיף: "זה נשיא משוגע!" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן רוחאני ונשיא ארה"ב טראמפ (צילום: Amir Levy/Flash90 ושאטרסטוק)

בעקבות דיווחים על מו"מ המתנהל בין ארה"ב לאיראן, הכחיש הערב (שני) הנשיא דונלד טראמפ בציוצים בחשבון הטוויטר שלו וטען כי מדובר בידיעה כוזבת.

הנשיא הוסיף כי איראן תתקשר אליהם "אם וכאשר תהיה מוכנה". לסיום הוסיף כי הכלכלה האיראנית ממשיכה להתמוטט, וכי זה דבר עצוב מאוד לעם האיראני.

בתגובה, אמר דיפלומט איראני בשם חוסיין אמיר עבדאלליהאן בראיון לרשת CNN כי טראמפ יכול לטלפן כל העת לאיראן ולנהל עמה משא ומתן. "עכשיו הוא רוצה שאנחנו נתקשר אליו? זה נשיא משוגע!".

בתוך כך, דובר המועצה לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז כמאלונדי, אומר כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עודכנה על כך שבעיר נתנז יבוצע גידול בשיעור ההעשרה של האורניום.

עם זאת, שיעור ההעשרה החדש עדיין רחוק מהפרת הסכם הגרעין. כל עוד איראן צוברת אוראניום מועשר ברמה נמוכה (3.5%) ובכמות נמוכה מ־300 ק"ג, הם לא מפרים את ההסכם.

אולם איראן מאיימת להתחיל להעשיר ברמה גבוהה (20%), תוך 60 יום, מה שצפוי להפר את ההסכם, ממנו פרשה ארה"ב לפני כשנה.

אתמול איים נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ על איראן בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "אם איראן רוצה מלחמה זה יהיה סופה - אל תאיימו על ארצות הברית שוב!".

היום הגיב שר החוץ האיראני, מוחמד זריף בסדרת ציוצים משלו, בהם כתב בין היתר: "לעולם אל תאיים על איראני, תנסה כבוד - זה עובד".

זריף הוסיף כי טראמפ "מנסה לעשות מה שאחרים עשו לפניו לדכא אותנו. האומה האיראנית תמיד עמדה איתנה מול תוקפים. טרור כלכלי לא יעבוד עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר