הרשימה המלאה; ערב ההילולא

אלו זמני ההדלקות, ה'טישים' ומעמדי ה'חלאקה' בהר מירון

מי יערוך השנה לראשונה הדלקה במירון, מי הישיבה היחידה שעורכת הדלקה על ההר ובאיזו חסידות יעשו 'חלאקה' למאות ילדים? • 'כיכר השבת' עם כל זמני ההדלקות והאירועים במירון (חדשות אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
הדלקה במירון. אילוסטרציה (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

'כיכר השבת' מגיש את זמני ההדלקות, ה'טישים' ומעמדי ה'חלאקה' בהר מירון, לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי שתחל מחר (רביעי) בערב.

אז מי יערוך השנה לראשונה הדלקה במירון? באיזו חסידות יערכו מעמד 'חלאקה' למאות ילדים? ומי הישיבה היחידה שעורכת הדלקה על ההר? התשובות לשאלות הללו, ועוד מידע רב, ברשימה הבאה:

  • באיאן

חסידי באיאן, בראשות האדמו"ר, יעלו בהמוניהם למירון. כידוע, ההדלקה הראשונה והמרכזית, שפותחת את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, היא ההדלקה של חסידות זו, בה משתתפים עשרות אלפים, בהם גם חברי כנסת, שרי ממשלה ופוליטיקאים רבים.

לפני תפילת ערבית נוהגים בבאיאן להגיד פרקי תהלים, ולאחר התפילה ניגש האדמו"ר לשפוך את השמן לקול שירת ה'ד' בבות' של אלפי החסידים. ההדלקה עצמה צפויה להתחיל בשעה 20:30, ותימשך על פני כשעתיים, בליווי 'בעל המנגן' יעקב דסקל, יחד עם מקהלת חסידי באיאן בליווי בעל המנגן שייע ברים, בהשתתפות אמן הכלייזמר חיליק פראנק.

בשעה 23:30 צפוי לערוך האדמו"ר את 'טיש' ההילולא ברחבת אולפנת בני עקיבא, ששוכנת במורדות היישוב מירון. ביום חמישי, בשעה 10:30, צפוי האדמו"ר לערוך את מעמד ה'חלאקה' המרכזית בשטח ההדלקה, כאשר השנה ישנם בחסידות באיאן מאות ילדי 'חלאקה'.

  • רבי רפאל אבוחצירא

המקובל יערוך את ההדלקה המרכזית בשעה 21:00, בישיבה במושב מירון, בליווי הזמר מנדי וייס ומקהלת 'נרננה'.

  • 'חוט של חסד'

רבי שלום הרוש, רבה של קהילת 'חוט של חסד', יערוך את ההדלקה המרכזית בליל ל"ג בעומר, בשעה 22:00, במתחם של 'תולדות אברהם יצחק'. בקהילה נוהגים למכור את זכות ההדלקה לכל המרבה במחיר.

לפני ההדלקה הרב ארוש מאציל מברכותיו לכל משתתפי ההדלקה. לילדים הרבים הנוטלים חלק במעמד, מוענק שי מיוחד.

  • זוועהיל

האדמו"ר מזוועהיל ישהה עם חסידיו במתחם 'בני עקיבא' במעלה הר מירון. הוא צפוי לערוך 'טיש' יארצייט מיד לאחר מעריב. בהמשך, בשעה 00:30, יערוך הרבי את ההדלקה המרכזית במגרש מיוחד במתחם, בליווי מקהלת החסידות.

  • קרלין

אלפי חסידי קרלין יעלו השנה, כמיטב המסורת, לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. החסידים מתמקמים במתחם בני עקיבא, שם נערך ה'טיש' ומעמד ההדלקה המרכזית, לאחר תפילת מעריב.

במהלך ה'טיש' נוהגים מאות ילדי ה'חלאקה' לערוך מעגל מיוחד, יחד עם הוריהם, סביב המדורה.

בשעה 02:00 לפנות בוקר יירדו אלפי החסידים למתחם 'תולדות אהרן', שם מתקיימת הדלקה נוספת, לעיני אלפים רבים מעמך בית ישראל.

כך חגגו את ל"ג בעומר במירון בקום המדינה (באדיבות ארכיון המדינה)
  • הגר"ש עמאר

רבה של ירושלים, הראשון לציון הגר"ש עמאר, צפוי לעלות למירון יחד עם תלמידיו ומקורביו. הוא צפוי לערוך את ההדלקה המרכזית בשעה 01:00 בלילה, במתחם גג ציונו של רבי שמעון בר יוחאי.

את המעמד צפוי להנעים אמן הרגש מוטי שטייממץ, בליווי מקהלת נרננה ותזמורתו של רובי בנט.

  • ישיבת אורייתא

בישיבת אורייתא, זו השנה החמישית ברציפות, שבה נערכת הדלקה מרכזית במירון. השנה, ההדלקה תיערך בשעה 01:00 בלילה, במתחם של תולדות אברהם יצחק, בהשתתפות בעלי המנגנים אהרלה סאמעט, מוטי ויזל, מוישי מנדלסון, אברהם בלטי, דוד הלר, דוד פרנק ומענדי הלר.

בנוסף, בחורי הישיבה צפויים לשהות בשבת שאחרי ל"ג בעומר במירון, יחד עם צוות הישיבה. ביום חמישי בלילה צפוי להיערך 'קומזיץ', במתחם הישיבה במושב מירון.

  • רבי מיילך בידרמן

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', המשפיע הרה"צ מיילך בידרמן יערוך השנה לראשונה הדלקה מרכזית בהר מירון, לעיני אלפים רבים.

ההדלקה צפויה להתחיל בשעה 03:00 לפנות בוקר במתחם של 'תולדות אברהם יצחק'. המעמד יתקיים בליווי בעלי המנגנים אהרלה סאמעט, מוטי ויזל והקלידן מאיר אדלר.

לפני ההדלקה צפוי ר' מיילך לשאת דברים בפני ציבור האלפים.

אחת ההדלקות המרכזיות במירון (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
  • ברסלב

קהילת ברסלב בראשות הגאון רבי משה קרמר תערוך את ההדלקה המרכזית במתחם תולדות אברהם יצחק בשעה 06:30 בבוקר.

  • הרב קעניג

הרב אפרים קעניג, אחיו של הגרא"מ קעניג שנפטר בשנה האחרונה, יערוך את ההדלקה המסורתית ביום חמישי בשעה 14:00 במתחם של חסידות בויאן, בליווי הקלידן משה בהר והזמר יואלי קליין. לאחר ההדלקה יתקיים מעמד ה'חלאקה'.

  • מודז'יץ

האדמו"ר ממוד'זיץ צפוי לעלות לקברו של רשב"י ביום חמישי בשעות הצהריים. מעמד ההדלקה צפוי להיערך בשעה 16:00, במתחם ההדלקה של חסידות 'בויאן'.

  • רחמסטריווקא

האדמו"ר צפוי לעלות עם חסידיו ביום ל"ג בעומר למירון, ולערוך את מעמד ההדלקה במתחם ישיבת בני עקיבא. המעמד צפוי להתחיל בשעה 17:00 אחרי הצהריים.

  • לעלוב

האדמו"ר מלעלוב (בית שמש) צפוי לעלות למירון יחד עם חסידיו, ולערוך הדלקה בשעה 17:00 ברחבת 'שובו בנים', בליווי הקלידן מנדי גולדברג.

  • תולדות אברהם יצחק

האדמו"ר יערוך את ההדלקה בהשתתפות חסידיו בשעה 21:30 ברחבה של בית המדרש ברחוב רבי שמואל סלנט בירושלים, ולאחר מכן יערוך טיש וסעודת הילולא. ביום חמישי לאחר תפילת שחרית, יתקיים מעמד ה'חלאקה' בשעה 11:00, ובשעות אחרי הצהריים יעלו החסידים למירון, שם יערוך האדמו"ר את ההדלקה המרכזית בשעה 06:30, במתחם של החסידות.

  • תולדות אהרן

מעמד ההדלקה שנועלת את חגיגות ל"ג בעומר במירון, היא ההדלקה של חסידות תולדות אהרן. עשרות אלפים נוהרים מכל רחבי הר מירון כדי להשתתף בהדלקה המסורתית.

ההדלקה צפויה להתחיל ביום חמישי בשעה 19:00 בערב, בליווי תזמורת ומקהלת החסידות. לפני ההדלקה צפוי האדמו"ר לשאת דברי חיזוק והתעוררות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר