טור אישי

די לקטסטרופה של מירון // הרב ישראל גליס

הפכנו את כל ענין ההדלקה למרכז האירוע במירון והכל מסתובב מסביב למי מדליק ומתי, ומשקיעים מיליונים בהקמת טריבונות. מישהו חשב איך נראה הציון מבפנים? (חרדים, טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אני חבר בארבע קבוצות תקשורת שמביאים כל כמה דקות את ההכנות בציון רשב"י - במשטרה, בזק"א, באיחוד הצלה, בחסדי שבתאי ובמד"א. בקבוצות ובארגונים עוסקים בהכנות של הכנסת אורחים, בתזמורות שיופיעו במהלך כל היום והלילה במירון.

ומעל כולם הדווח של המרכז למקומות קדושים שהכשיר עוד מגרשים לספק את כל מי שחושב, שהוא מכובד ויש לו מאה חסידים והוא צריך להדליק משואה במירון, יש גם לוח הדלקות לכל המכובדים.

מישהו בכל הארגונים והאחראים שכח שבל"ג בעומר באים לציונו של רבי שמעון להתפלל וגם בין השאר לשמוח.

אני יוצא למירון למעלה משישים שנה ואני זוכר שנים שאנשים נסעו בהתרגשות למירון עם הרבה הכנות. היו גם כאלו שעלו מעל גג הציון למעין הדלקה ולא שמו את זה במרכז החשיבות.

הפכנו את כל ענין ההדלקה למרכז האירוע במירון והכל מסתובב מסביב למי מדליק ומתי ומשקיעים מיליונים בהקמת טריבונות [פרנצ'עס]. מישהו חשב איך נראה הציון מבפנים? מישהו נתן את הדעת על מה שהיה שנה שעברה ששוטרים הרביצו לנשים בחצר רבי שמעון בר יוחאי? שוטרים דחפו נשים בלי רחמנות.

אין להילולא ארגון מסודר שלקח על עצמו את כל מה שקורה בהר. כשיש קריאה לעזרה תוך דקות רצים בבהלה חובשים של איחוד הצלה ובעקבותיהם מד"א ואחרי זה זק"א ולא משנה הסדר. אי אפשר לקבוע גבולות גזרה של ארגוני ההצלה?

הגענו למירון, אנחנו רוצים משהו לטעום, ולאורך כל הדרך יש אהלים של הכנסת אורחים. אי אפשר שארגון אחד יעסוק בהסעדה ובהאכלה של העולים לציון? אני גדלתי עם חדר 13 של חנה לבל... טוב, מאז ציבור העולים גדל.

ומתי יגיע היום שמי שאחראי לאירוע בל"ג בעומר יסלק את כל הבאסטות והמתרימים בדרך העולה להר, לנתק את כל הרמקולים הצורחים על העולים לציון, אולי ישאיר רמקול אחד עם מוזיקה נעימה.

משנה לשנה הפך המקום לקטסטרופה, טינופת ולכלוך. שלא דבר על הקריסה הקבועה של התחבורה הציבורית, והשנה שולחים את כולם לרכבת מוזס, שתצא ממרכז הארץ ותגיע לכרמיאל ושם תהיה הקריסה.

זכאים העולים למירון שיקום גוף אחד עם שיניים ויחזיר את תפארת שמחת ל"ג בעומר למקומה.

עם הדלקה אחת מרכזית בלילה ובסוף היום, עם הכנסת אורחים אחת בתחתית ההר, עם סילוק כל הרמקולים והדוכנים ומגביות הצדקה, עם ארגון הצלה אחד בתורנות - כל שנה ארגון אחר, עם חברה ציבורית אחת שמביאה את העולים למירון כשהם מורידים את העולים במעגל סיבובי, מורידים וממשיכים ובכיוון הפוך מעלים את האנשים.

יש הרבה פתרונות שהאירוע יעבור בכבוד ובשמחה ולא בסיוט. אלפי יראים ושלמים, בשנים האחרונות, מעדיפים לבוא כמה ימים לפני או כמה ימים אחרי, ובל"ג בעומר לבוא לציון שמעון הצדיק בירושלים.

למזלנו, השנה ל"ג בעומר יוצא ביום חמישי ולא בשישי או במוצאי שבת...

רק לסבר את האוזן:

15,500,000 - תקציב המרכז למקומות קדושים

500,000 - עולים לציון

7,000 - נסיעות

5,000 - שוטרים

4,000 - אוטובוסים

20 - הדלקות

5 - משרדי ממשלה מעורבים

מירון בלי אליעזר שפר ז"ל אבל עם הרבה שמחה בלב...

ולי זו הזדמנות להודות לרב יוסי שווינגר ור' ישראל דרעי שבאמת עושים הכל ממחרת ל"ג בעומר של שנה שעברה עד היום. יתן להם בורא עולם את הכוח לעבור את הכל בשלום. כדאי רבי שמעון לסמוך עליו!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר