תיעוד מזעזע

קשה לצפיה: המעצר הברוטלי של הנער האוטיסט

"מאמי, רוצה הביתה" זעק הנער האוטיסט החרדי נעצר בכוח מופרז על ידי שוטרי משמר הגבול בירושלים • ביקורת קשה על המשטרה: "אפס הקשבה והבנה של סיטואציה" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באייר תשע"ט | 23.05.19
(צילום: ללא קרדיט)

ארבעה שוטרים על נער אוטיסט: אירוע חריג התרחש אמש (רביעי) בירושלים כאשר לוחמי משמר הגבול תועדו עוצרים בכוח מופרז נער חרדי הסובל מפיגור שכלי, בזמן שהאזרחים זועקים לעברם שמדובר בנער הסובל מפיגור שכלי.

בזמן המעצר נראים ארבעה לוחמי מג"ב עוצרים את הנער כשהוא מדמם וצורח בבכי: "מאמי, רוצה הביתה". הסרטון הופץ ברשתות החברתיות תוך ביקורת קשה על התנהלות הלוחמים. יודגש, סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את הצלם לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה כי "הלב דומע כשחושבים על אותו נער מיוחד ועל מה שעבר. הצפיה בתיעוד האלימות הקשה שספג היא בלתי נסבלת והשנאה וחוסר האנושיות שמפגינים השוטרים היא מתחת להבנת בן אנוש. אני דורש ממפכ"ל המשטרה ומהשר לביטחון פנים למצות את הדין באופן מידי עם האחראים לפשע הזה ולהשעות אותם מהמשטרה לאלתר". בלשכתו ביקשו כי מי שהיה עד למקרה, שיפנה להעברת פרטים לצורך טיפול במקרה הקשה.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שוחח עם הורי הנער שהותקף, התעניין בשלומו ובמצבו הרפואי, חיזק את בני המשפחה והבהיר כי המקרה המזעזע לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם על כך.

“הודעתי למשטרה כי תיעוד המקרה הקשה מוכיח מעל לכל ספק שמדובר בהתנפלות מיותרת תוך התעללות בחסר ישע. זהו מקרה חמור שאין לעבור עליו לסדר היום”, דברי סגן שר הבריאות להורי הנער שהותקף.

חבר מועצת עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' כתב: "אירוע לא קל לצפייה. שוחחתי עם מפקד מג"ב, שבודקים את האירוע לעומק. ככל הנראה הייתה סיבה למעצר והשוטרים לא זיהו שמדובר בנער בעל מוגבלות".

העיתונאי אבי מימרן, שבנו סובל גם הוא מפיגור שכלי והוא עצמו הפך למרצה בעל שם בנושא, כתב בטוויטר: "גיבורי מג"ב מול נער אוטיסט. הוא צועק: 'מאמי, מאמי, רוצה הבייתה...'. האזרחים אומרים להם שהוא נער הלוקה בשכלו, שהוא חניך 'שיח סוד'... והם? תשפטו בעצמכם".

לדבריו: "שכונת מקור ברוך. ע"פ עדי ראיה, לא הייתה במקום שום הפגנה, אלא מהומה קלה של ילדים מול שוטרים על פירוק מדורה.... הנורא בכל הסיפור, שעשרות אזרחים צועקים לשוטרים שהנער מוגבל בשכלו.. והם לא עצרו לשניה להביט בפניו".

עיתונאי 'הארץ' אהרן רבינוביץ הוסיף: "לא יאומן. כל חטאו של הילד המסכן שהוא "נגע" בשוטרת. לא תקף ולא פעל באלימות. רק נגע, כך לפי דברי השוטרת עצמה.

"אבל יותר מהכל, תראו את האטימות של השוטרים, את הזחיחות, היהירות. אפס הקשבה והבנה של סיטואציה".

ג'וש בריינר, גם הוא מ'הארץ', כתב: "קורע לב. למה הנער שברור שסובל מבעיות וברור שאינו ראש ארגון פשיעה נעצר על ידי 10 שוטרים באלימות מטורפת שכזאת? פניתי למשטרה, אעדכן כשתהיה תגובה".

מלך זילברשלג צייץ בחשבון הטוויטר: "כבוד גדול למשטרת ישראל. אין לי מושג מה היה שם, אבל שום דבר בעולם לא מצדיק כמות כזאת של גברתנים שיכו עד זוב דם נער אוטיסט. הזוועה הזאת תעבור בשתיקה ואף אחד לא יטפל בה, הלוואי ואני מתבדה".

לדבריו: "לא ניזון משמועות או מחליט על סמך מה שנראה לי. אני מכיר את הבחור, הוא נמצא במוסד בשם 'שיח סוד'.
עכשיו תסתכלו על התמונה הזאת ותגידו לי אם משהו בה נראה לכם הגיוני".

עד ראייה סיפר בקו 'הסקופים': מדובר במוקד הדלקה קבוע כל שנה, והפעם החליטו לאסור כליל בגלל תלונות שכנים מה שהביא לחיכוך בין הצדדים ו-2 עצורים.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א.

"יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".

מנכ"ל שיח סוד, הרב שמעון לוי הגיב לתיעוד האלימות המשטרתית כלפי הנער ואמר כי "אנחנו מצטערים על המקרה החמור והמיותר. במקביל לטיפול המקצועי שניתן לנער. אנו פועלים בתיאום עם המשפחה ובליווי משפטי על מנת לעמוד על זכויותיו. נקיים שיח עם המשטרה ונעשה הכל כדי שמקרים קשים כאלו לא יישנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר