האלימות המשטרתית

הורי הנער עם המוגבלות מדברים: "אנחנו נקרעים מבפנים" • צפו

ההורים של יענקי, הנער שהוכה בידי שוטרים, מתארים את תחושותיהם הקשות בראיון ראשון מאז פרסום התיעוד המצמרר: "הוא צעק 'טאטי' 'מאמי' - והזדעזענו". צפו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מהדורת 'כאן 11')

"כל פעם שאי נזכרת ששומעים בסרטון הזה את הצעקות 'אימא', זה פוצע אותי", כך מגלה הערב אסתי רוזנברג, אמו של יענקי - הנער עם המוגבלות שתיעוד שלו מוכה נמרצות בידי שוטרי מג"ב הסעיר היום (חמישי) את המדינה.

בראיון ראשון מאז המקרה הקשה, ששודר ב'כאן '11', סיפרה האם על בנה ועל האירוע: "הוא בחור ערני, אז הוא ראה שיש שם פעילות ונעמד לראות מה קורה. עדיין לא קיבלתי את המידע מה היה שם בדיוק, אבל הבנתי שהיה משהו סביב בינו לבין שוטרת סמויה, משהו שאין לי מושג עד לרגע זה מהו, ומשם זה כבר התגלגל שסחבו אותו ועוד דברים שראו בסרטון ואני לא מסוגלת לראות".

גם האב ברוך, חסיד סערט ויז'ניץ, אומר בראיון: "לא ראינו את הסרטון, ואנשים שקרובים אלינו אמרו לנו שהם ממש לא ממליצים לנו לראות את זה",

על ילדו יענקי הוא סיפר: "זה הבן הבכור שלנו. עברנו איתו ב"ה דרך ארוכה. כשהוא נולד כבר ידענו שיש לו איזושהי מוגבלות; רמה שכלית גבולית מסוימת, כל מיני 'תסמונות' ודברים שבגלל זה הא נמצא איפה שהוא נמצא (מוסד 'שיח סוד')".

יענקי, זב דם (מתוך הסרטון)

וכאן עבר האב השבור לחלק הקשה ביותר, מבחינתו: "שמעתי שהוא צעק 'טאטי' 'מאמי', וזה זעזע אותי: כאילו 'איפה אתם כדי לשמור עלי'. כשאני חושב על זה, אני נקרע מבפנים".

"הוא פשוט נשמה טובה", תיאר ברוך את בנו, "הוא בן אדם שלמד גם מתוך הקשיים שלו. אבל איך זה יושב לו עכשיו שם בפנים, אף אחד לא יודע, וברור שקרה שם משהו".

האב הכאוב סיים בתקווה: "מאוד מאוד קשה לנו שהבן שלנו עבר חוויה כל כך קשה. מי יתן ודברים כאלה לא יקרו עוד; אני לא מסוגל לחשוב אפילו שהורים וילדים יכלים לעבור חוויות כאלה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א.

יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר