האפליה שלא נגמרת

'מכת בכורות': למה השנה יש כיתת בכורות, והקשר לאפליה

סיפור שערורייתי שהגיע לידינו מלמד כי השנה מנהלי הסמינרים החליטו "לסחור בנשמות", ולקבוע מבלי כל היכרות מקדימה להיכן הבנות המיוחסות ילכו, כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, תלמידות סמינר, לא "כיתת בכורות". (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מעקב 'כיכר' על האפליה הבני ברקית: לאחר שנחשף ב'כיכר השבת', כי מעל 200 בנות נשארו ללא סמינר לשנה הקרובה, ובנוסף התפרסם הדרך והמחירון המאפשרים להתקבל לסמינר שלא בדרכים הקונבנציונליות, בימים האחרונים מתבררת תמונה מדאיגה אף יותר.

עסקן שמצוי ומעורב בתוך הסמינרים הבני ברקים מספר ל'כיכר', כי "השנה החליטו לחזק את סמינר 'מאיר', שבשנים האחרונות ידע דעיכה קלה. ולכן החליטו שכל הבנות הבכורות שיש השנה המגיעות מהמשפחות האשכנזיות הטובות והמיוחסות, לא יקבלו אותם לסמינר היוקרתי והכי טוב - ל'וולף', אלא ישלחו אותם ל'מאיר', הסמינר המתחרה".

לדברי אותו עסקן, מדובר ב"סחר מבחיל בנשמות, משל היו כבשים העומדים לשחיטה", הוא מספר כי ההתנהלות הקבועה היא שברגע שבת בכורה הולכת לסמינר מסויים - אוטמטית כל בנות המשפחה הולכות בעקבותיה, "מנהלי הסמינר מחויבים לקבל אחיות, ואסור להם לקבל בנות שיש להם אחיות בסמינר אחר".

"לכן, השנה הוחלט כדי לחזק את 'מאיר', לשלוח את כל הבכורות מהמשפחות הכי חשובות ומיוחסות של בני ברק למאיר ובכך יגרמו להעלאת קרנו של הסמינר. דבר זה גרם לכל הבנות הספרדיות שנרשמו למאיר, כי היו בטוחות שב'וולף' היוקרתי יותר הן לא יתקבלו והן חשבו כי הן בפנים, בדיוק כמו הסטטיסטיקה היבשה בכל שנה. אך הן לא ידעו מה בישלו מנהלי הסמינרים והעסקנים מאחורי הקלעים, וכך הן נשארו בבית מבוישות".

הורה לאחת הבנות מספר ל'כיכר השבת': "כמו אני ורבים מחברותיה של בתי, החלטנו השנה לא ללכת על הסמינר הכי טוב, עקב "הבעיתיות שלנו כספרדים", ונרשמנו למאיר, כי ידענו שזה לא הסמינר הכי טוב וממילא תנאי הקבלה רכים יותר. כעת, אנחנו נמצאים בבעיה כפולה ל'מאיר' כמובן לא קיבלו אותנו, ועכשיו גם בסמינרים הספרדיים הרימו את האף ולא מוכנים לקבל שם בנות שלא נרשמו לסמינר כעדיפות ראשונה".

הורה אחר אומר ל'כיכר': "השנה הוברר סופית, אין כל קשר בין הרמה הלימודית של הילדה בבית הספר, לבין קבלתה לסמינר, יש אנשים מלמעלה שפשוט מושכים בחוטים והם מחליטים על נפשות של בנות, ללא כל קשר לרמתם הלימודית".

הרב שלמה וולף מנהל סמינר וולף אומר בתגובה ל'כיכר': "אני לא מעוניין להתראיין לאתרי אינטרנט". למרות שהוסבר לו כי לא מדובר בראיון, אלא בתגובה בלבד הוא התעקש: "אף פעם לא עשיתי כאלה דברים, אני לא מעוניין, תודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר