מבוא מודיעים

ביתו של קרליבך נשרף; הספרים ניצלו • צפו

כתוצאה מהשריפה הקשה ביישוב מבוא מודיעים, נשרף גם ביתו של ר' שלמה קרליבך. החזן והזמר דביר שפיגל, עבד שם היום ומספר ל'כיכר' על הספרים והתקליטים שנשמרו (ברנז'ה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: דביר שפיגל)

אחרי השריפה הקשה במבוא מודיעים, מספר היום החזן והזמר דביר שפיגל כי ביתו של הרב שלמה קרליבך נשרף כליל - אך הספרים והתקליטים נשארו בשלמותם.

הזמר שלמה כץ, חייג אל שפיגל, המתגורר ביישוב גמזו הסמוך, וסיפר לו כי בביתו של ר' שלמה, שכאמור נשרף, נשארו ספרי קודש שיש צורך להוציא אותם.

"הגענו לבית שרוף לגמרי, הכל מפויח ונראה כמו הפצצה במלחמה, מלבד חדר אחד שנשאר שלם לחלוטין עם מאות ספרים שסידר שלמה כץ בחדר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוסיף כי גם אותו פינו מהבית באותו יום, והוא חזר לביתו רק ביום שישי, וכבר הספיק להחליף את אחד מהאחים סלומון, כנגן בחתונה, לאור העובדה שהוא משמש כרכז ביטחון ביישוב ולא התאפשר לו להגיע לאירוע.

שפיגל מוסיף, כי כאשר הגיעו אל הבית, ראו שיש עדיין עשן היוצא מאחד החדרים, וכאשר הגיעו לשם, ראו כי הבית כולו שרוף, ברמה שקשה להבין זאת מהתמונות לבד. "זה בלתי נתפס".

שפיגל היה הראשון שנכנס לחתוך החדר, ונדהם לגלות "ארגזים שלמים של ספרי קודש - שלמים. הרגשה מצמררת". הוא מוסיף כי גם המזוזה, למרות שבית המזוזה עשויה פלסטיק, לא ניזוקה כלל בשריפה.

אך לא רק בתוך הבית, אלא מתברר כי גם ארכיון קרליבך במבוא מודיעים לא נפגע, וכמובן גם בית הכנסת של היישוב. "יש פה משולש של נס גלוי לחלוטין", אומר שפיגל.

לסיום הוא מציין כי במדינה כמו שלנו, כאשר אירוע רודף אירוע, נוטים שלכוח את הזקוקים לעזרה אחרי הסיוע הראשוני, ומוסיף את האפשרויות לעזור לאלו שביתם נפגע:

ניתן להביא ציוד ובגדים לחנות יד שניה "התחדשות" בכפר טרומן ומשם מחלקים לתושבים לפי צורך. לתרומות כספיות-"עמותת תושבים למען תושבים", בנק לאומי (10), סניף יהוד מונוסון (837), חשבון מספר (2227840).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר