הקהילה נסערת

שיקגו: 'החרדית-המיסיונרית' תוקפת; "זו בושה ליהדות"

אחרי שהרבנים הזהירו להתרחק מרבקה וובר ובעלה דוד, זוג צעיר המנהל לכאורה אורח חיים חרדי - משום שהואשם במיסיונריות - העלתה האישה פוסט, ובו היא מציגה עצמה כקורבן (חדשות חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

רבקה חדווה וובר, שהקהילה החרדית בשיקגו הוזהרה בידי הרבנים להתרחק ממנה ומבעלה בשל האשמות כי הם פועלים כמיסיונרים, הגיבה לאיסור הקרבה אליהם - ותקפה בחזרה.

"כולכם הבאתם בושה ליהדות", כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, "בכך שהשמצתם אותנו ואפילו עודדתם לפגוע בנו ובילדים שלנו. אם אתם באמת מאמינים בתורה הייתם אוהבים אותנו כמו שהתורה אומרת, ומאמינים באמת - במקום להאמין בשקרים שקראתם".

לפי דיווח ב'ניו יורק פוסט', וובר הודתה, כי היא ובעלה "מאמינים בישו כמשיח" (עפ"ל), והוסיפה: "אנשים לא אוהבים את זה". לטענתה, היא אכן רוצה שיהודים יאמינו ביש"ו, אך היא מתעקשת כי היא ובעלה אינם מיסיונרים, זאת למרות שכדי להפיץ את 'אמונתו', חילק הזוג הצעיר - שחזותו עדיין חרדית - כתבים על יש"ו למשפחות בקהילה.

לדברי האישה, בעלה דוד אכן דיבר על "אמונתו" בדיונים בבתי הכנסת בברוקלין, ובעקבות כך נתקל לעתים באיומי אלימות. "הוא כבר איבד את עבודתו בסופרמרקט הכשר, ובכל פעם שהוא התבקש לעזוב את בית הכנסת - הוא עשה זאת", אמרה רבקה חדווה.

בני הזוג, דוד ורבקה וובר (צילום: מתוך טוויטר)

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', מדובר בזוג צעיר מברוקלין, שמנהל אורח חיים חרדי, לפחות חיצונית, ובשל התנהגותו המוזרה והאסורה הזהירו הרבנים את כולם להתעלם מהם לחלוטין.

בהודעה שהופצה לתושבים חרדים בשיקגו, לאחר שמעשיהם התגלו, נכתב: "זה נכון שבני זוג עברו לקהילתנו מתוך מטרות של המרת דת. מתוך השגחה פרטית עצומה, הם נחשפו. רבנים בוויליאמסבורג ובשיקגו שוחחו עם השניים, ואישרו את נכונות הדבר. אנו מייעצים לכולם לא לשוחח עימם; אנא, אל תנסו להיות גיבורים או יודעי-כל, אפילו אם פגשתם בהם וחשבתם שהם נחמדים. הם מיסיונרים - וזה מאומת".

בנוסף פורסם פוסט בפייסבוק, המזהיר את הקהילה היהודית בשיקגו: "לכל אחד מומלץ לא לדבר איתם. בבקשה אל תהיו 'גיבורים יודעי כל' - גם אם אתם חושבים שהם נחמדים".

גם הרב לוי נוטיק משיקגו, בו התפללו דוד ורבקה אחרי שעברו מברוקלין, התריע בשבועון יהודי מפני בני הזוג הללו.

רב הקהילה באילינוי צוטט כעת ב'ניו יורק פוסט', בענין זה, והסביר: "אנשים מרגישים נבגדים. אם אתה רוצה להאמין במשהו ולמכור אותו, זה העסק שלך. אבל להיכנס לקהילה ולהציג משהו שאתה לא, לאנשים תמימים, הוא בלתי מתקבל על הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר