פרסום ראשון

עשרות ראשי ישיבות ספרדיות חתמו: לדחות את המבחנים 

כשלושים ראשי ישיבות ספרדיות התכנסו לכינוס ראשון בירושלים, בסיומו חתמו על התחייבות לאחר את זמן המבחנים לישיבות - לסוף זמן קיץ. ר"י 'בית שמעיה' - מתנגד (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': אמש (רביעי) התכנסו כשלושים ראשי ישיבות ספרדיות, באולמי זוועהיל בירושלים, ובסיום הכנס חתמו על מכתב בו הם מתחייבים לאחר את זמן המבחנים לישיבות לבני עדות המזרח - לסוף זמן קיץ.

בעולם הישיבות האשכנזיות הרישום יתחיל באופן רשמי רק בי"ז בתמוז באופן רשמי אך מתנהל כבר בימים אלו באופן לא רשמי. היוזמה החדשה מגיעה בעקבות טענת המשגיחים בישיבות הספרדיות הקטנות, כי חלק מהבחורים הנבחנים מוקדם, מסתובבים בחוסר מעש לאחר קבלתם לישיבות ומדרדרים רוחנית.

ל"כיכר השבת" נודע כי הכנס שנערך בירושלים הוא הראשון בסדרה, וביום שני הבא יערך כנס נוסף בעיר בני ברק.

יצויין כי למהלך החדש ישנם מתנגדים, כדוגמת הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת 'בית שמעיה' שטוען כי השינוי בזמן המבחנים בישיבות הספרדיות יביא לכך שהבחורים הספרדים הטובים ירשמו לישיבות האשכנזיות במבחנים בחודש תמוז, וכך ישיבתו תפסיד את טובי הבחורים הספרדים שהתכוונו ללכת ללמוד בישיבתו כעדיפות ראשונה.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, תומך באיחור מועד המבחנים בישיבות הספרדיות לסוף זמן קיץ כפי שחתמו ראשי הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר