פוסט אישי-פוליטי

המסע האישי לימד אותי: "החרדים והרוסים אינם אויבים"

"הרוסיה שלא ידעה מה זה שבת וקידוש", כפי שמכנה את עצמה בהומור הידוענית יאנה חודריקר, נסערת בשל קרבות הרוסים-חרדים שמוביל ליברמן, ומתארת את חייה מאז נכנסה למשפחת אבוחצירא (ברשת)

יאנה, בעלה קובי כנפו וחלק מילדיהם (צילומים: מתוך פייסבוק)

יאנה חודריקר, שמוכרת בכל בית ישראלי מאז התפרסמה בשנת 1993 בתחום האופנה, פרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה, בו היא פורסת את דעתה על רקע ההסתה שמנהל יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי.

מזה שנים רבות, מאז נישאה לבעלה קובי, הוסיפה יאנה לשם משפחתה את השם כנפו, וכמי שמנהלת אורח חיים דתי לכל דבר וענין, היא נסערת בימים האחרונים בשל אווירת הקרב רוסים נגד חרדים ולהיפך.

"אנחנו בישראל ביתנו רואים את תפקידנו כבולמי היוזמות העלולות להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה", פתחה חודריקר את הפוסט שלה בציטוט מדברי ליברמן, והוסיפה: "ואני רואה שחור מול העיניים. האם החברה שלנו לא מספיק שסועה גם כך?! האם לא מספיק שאנו נגררים למערכת בחירות מיותרת?! האם הכוונה היא להפוך את הבחירות האלה למלחמת הישרדות בין הרוסים לחרדים?!".

יאנה מגלה: "הימים האחרונים טלטלו אותי. מביטה באימה ולא מבינה מה קרה לאיווט ליברמן שלפני 20 שנה הקים את 'ישראל ביתנו' עם המסר של אחדות ו'כולנו יחד'? אני וקובי בעלי היינו אז הסמל של המפלגה בזכות החיבור המיוחד שלנו. 'היא עולה מרוסיה (שהתפרסמה) והוא מרוקאי גזעי, בן לשבט אבוחצירא' - כך הציגו אותנו בתקשורת, ואיווט של אז אהב את החיבור, שיווק אותו כחזון של המפלגה ואף התגאה בפנינו בכך שאשתו דתייה ושבתו שומרת שבת ובניו הולכים איתו לכדורגל. הרגשנו שיש לנו שותף מלא לדרך".

"קובי ואני נשואים יחד כמעט עשרים שנה. עברנו יחד את כל המשברים האפשריים, וזה בהחלט לא היה קל. אני הגעתי מעולם שונה מאוד. לא הכרתי את עולם הדתיים בכלל, ואפילו לא ידעתי מה הבדל בין המסורתיים לחרדים. ברוסיה לא ידענו מה זה דת ויהדות, ועבורי החרדים היו קבוצה מפחידה וקיצונית".

יאנה חודריקר-כנפו

לדבריה, "בפעם הראשונה שקובי לקח אותי למפגש משפחתי אצלו, יצאתי משם עם הלם תרבותי - רק מכמות האנשים ומספר הדודות. הראשונה שפגשתי משבט אבוחצירא זאת הייתה רחל כנפו, חמותי (ז"ל), בתו של אדמו"ר בשם רבי יצחק אבוחצירא, שהיה ידוע בכינוי 'הבאבא חאקי', ואני חייבת להודות שלמרות שחבשה כיסוי ראש מלא והייתה לבושה בצניעות, היא קיבלה אותי בחיבוק חם. וכך גם סבתא ממה, הרבנית מרים אבוחצירא (ז"ל). שתי נשים, ילידות מרוקו, מאצולת העולם החרדי, טהורות וחפות מדעות קדומות ומסטיגמות. שתי נשים שתמכו בנו לאורך כל הדרך עד לנישואין, למרות כל הקשיים שהרבנות הראשית לישראל הערימה עלינו כולל אישור יהדות קשה מאוד שנאלצתי לעבור".

חודריקר-כנפו ממשיכה וכותבת: "אני אומרת את האמת: הרבנים של המשפחה שמחו הרבה פחות מלראות אותי יחד עם קובי, וכל פעם שהייתי מגיעה למפגש כלשהו בקרבתם, כולם היו בלחץ אטומי מאיזה לבוש אבחר, ושחס וחלילה לא אתקרב מדי. אבל מה אתם יודעים? אפילו הרבנים הגדולים של המשפחה, חלקם ראשי ישיבות עם חצרות של מאמינים, התרגלו אליי, והיום מחייכים כשרואים אותי, ומתנהגים אליי רק בכבוד ובהערכה גדולה".

אחד מנאומי ההסתה האחרונים של איווט (צילום: חיים גולדברג / כיכר השבת)

"ילדינו יודעים לתמרן בין העולמות שסובבים אותם, יודעים מה נהוג אצל סבא ומה נהוג אצל בבושקה ודדה", מספרת יאנה. "ולא שאין לנו במשפחה דיונים סוערים על כפייה דתית וסוגיות אחרות שמעסיקות את כלל האוכלוסייה, אלא שהבסיס הוא כבוד הדדי. הנה, בסוף, דווקא בגלל שלא כפו עלי, והכרתי את היהדות היפה והמכילה, גם אני התחזקתי - ועם השנים התחלתי לשמור שבת כהלכתה. אז לכל מי ששואל אותי מה סוד ההצלחה שלנו, אני עונה: בלי דעות קדומות ובלי אנטי. ותאמינו לי - אומרת הרוסיה שלא ידעה מה זה שבת וקידוש".

את דבריה הכואבים מסיימת הידוענית וכותבת: "ולכן, הדבר האחרון שאני רוצה לראות זה שמפלגה שעזרתי להקים, תצא בהצהרות 'אנטי'. במדינת ישראל יש כל כך הרבה מתחים, שלכידות חברתית היא הכרחית להישרדותה. ולאביגדור ליברמן אני רוצה לומר: רוסים וחרדים הם לא אויבים! לא היו אף פעם, ובעזרת השם גם לא יהיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר