פרסום ראשון

אלפי חסידי גור 'ינטשו' את בית המדרש המרכזי - לשבת אחת

מצוקת מקום קשה של חסידות באיאן הסמוכה, לקראת שמחת נישואי בתו האחרונה של האדמו"ר, הובילה לסיכום תקדימי עם הנהלת בית המדרש המרכזי של גור, כי בו תתקיים השמחה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי גור (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

הולכות ונשלמות ההכנות בחסידות באיאן, לקראת שמחת נישואי בתו האחרונה של האדמו"ר, שאמורה להתקיים בסוף החודש, בתאריך כ"ב סיוון, ומי שנרתמה לענין היא לא אחרת מאשר חסידות גור.

במסגרת ההכנות, נערכים בבאיאן לקיים שני אירועי שבע ברכות מרכזיים, בהם ישתתפו החסידים, כאשר האירוע המרכזי הראשון הינו 'שבת שבע ברכות', והאירוע המרכזי הנוסף יתקיים בימי החול, באותו שבוע.

אלא שבחודשים האחרונים, בית המדרש המרכזי של החסידות בירושלים נמצא בשיפוצים נרחבים, מה שגרם לכאב ראש בקרב אנשי הוועד המארגן, בשל העובדה כי לא יהיה ניתן לאכלס בצורה נוחה את החסידים הרבים.

חלק מהפתרונות החלופיים שהוצעו היו יקרים מדי, בין היתר משום שמדובר בחודש קיצי חם, וכל הקמה של מקום ארעי מצריכה התקנת מערכת מיזוג אוויר מסועפת ויקרה והסדרת מקומות ישיבה רבים.

וכאן הגיעה התפנית: ל'כיכר השבת' נודע, כי גורמים בחסידות באיאן פנו לגורמים רשמיים בחסידות גור, ובפיהם בקשה: "הרשו לנו להשתמש בבית המדרש המרכזי שלכם, לטובת השמחה של האדמו"ר שלנו".

האדמו"ר מבויאן (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

להפתעת המארגנים בבאיאן, בחסידות גור השיבו בחיוב, וכך נמצא פתרון לקיום השמחות המרכזיות, בצורה נוחה ויעילה.

לפי התוכנית, בשבת פרשת קורח, ישהו אלפי חסידי באיאן בבית המדרש הגדול של חסידי גור ברחוב ירמיהו בירושלים, וחסידי גור יתפללו באותה שבת בבית מדרשם הישן שברחוב רלב"ח בשכונת גאולה.

בימי החול תתקיים שמחת שבע ברכות מרכזית נוספת, אף היא בבית המדרש של חסידי גור.

גורמים בחסידות באיאן אישרו ל'כיכר השבת' את הפרטים, ואף ציינו את הקשר המיוחד והמיודד בין שתי החצרות, מה שעזר לצעד הדרמטי, מצד אנשי חסידות גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר