האפליה בבני ברק

הגר"ח קנייבסקי הורה: למצוא פתרון מיידי לכל הבנות

לאחר הפרסום הראשוני ב'כיכר' על 200 בנות בבני ברק שלא התקבלו לסמינר, מרן הגר"ח קנייבסקי נכנס לעובי הקורה ובהכוונתו ראש העיר והמנהלים מגבשים פיתרון (חרדים בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: מצוקת הכיתות בסמינרים בבני ברק לא יורדת מסדר היום. לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על כך שמעל 200 בנות נשארו ללא סמינר, מתברר כי בשבועות האחרונים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נכנס לעובי הקורה והחליט לזמן אליו את מנהלי הסמינרים יחד עם ראש העיר אברהם רובינשטיין כדי לדון בדרכים לפתור את המצוקה הקשה.

עוד בנושא >>

שלושה שבועות לאחר חשיפת 'כיכר השבת' שעוררה סערה רבתי, על כך שיותר ממאתיים בנות ספרדיות הלומדות בכיתות ח' בעיר בני ברק, לא קיבלו תשובה מהסמינרים, בעוד רוב הבנות האשכנזיות כבר קיבלו תשובה חיובית מיד לאחר חג הפסח, נראה כי חלה התקדמות ממשית בדרך לפתרון.

במהלך השבועות האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", עלה ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין מספר פעמים יחד עם מנהלי הסמינרים למעונו של הגר"ח ובהכוונתו התגבש פתרון שישביע את רצון הצדדים.

אחד האברכים שהשתתף בפגישות אצל הגר"ח, מספר ל'כיכר' כי "מרן הבהיר למנהלי הסמינרים כי עצם כך שיש בנות שלא מסודרות לשנה הבאה, העובדה הזו לא נותנת לו מנוח, והדבר הכי חמור שיש אפליה. והוא מבקש בכל לשון של בקשה שיגיעו לפתרון הכי מהיר ששייך לפני שיקרו לבנות ולבני משפחותיהן אסונות בנפש, וד"ל".

נכון לעכשיו, הפתרון המסתמן הוא פתיחת עוד כיתות בסמינרים הקיימים והגדלת המכסות בסמינרים האשכנזים לבנות הספרדיות.

אחד הגורמים המעורים בנושא, מספר ל'כיכר השבת' כי "מנהלי הסמינרים הביעו רצון טוב להגיע לפתרון מידי עד חג השבועות, ואף הסכימו לצאת מגדרם ולקבל הרבה יותר בנות ספרדיות מאשר כל שנה".

יצוין, כי בשיחות שקיימנו עם ההורים, הם אמרו: "קשה לנו להאמין, שידאגו לנו "הספרדים הפשוטים", אנחנו בטוחים שיהיה סדר עדיפויות מי נחשב יותר, הלוואי שנתבדה והבת שלנו תקבל יחס דומה לבת אשכנזייה מיוחסת".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "אכן, הייתה בעיה מערכתית, וראש העיר אברהם רובינשטיין החליט לא לשקוט עד שהבעיה תיפטר, הרב רובינשטיין כאב את כאב ההורים והבנות ומני אז עושה ראש העיר ימים כלילות כדי להביא לפתרון מושלם. יודגש, כי הבעיה היא לא רק אצל הבנות הספרדיות, אלא גם אצל בנות אשכנזיות מבתים יותר מודרניים אולם ראש העיר ממשיך במאמציו לדאוג לכך שאף בת לא תישאר בבית ללא מקום לימודים מסודר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר