לאחר 15 שנה

מדוע בוטל שיעור הגר"ג אדלשטיין ב'בית מדרש עליון'?

במשך 15 שנה נהג ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין למסור שיעור מיוחד לפני חג שבועות בהיכל ישיבת 'בית מדרש עליון' • השנה, לראשונה, השיעור לא יימסר (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרי"ג אדלשטיין בבית מדרש עליון, לפני כשנה (צילום: באדיבות המצלם)

מזה 15 שנה שראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נוהג למסור שיחות חיזוק לפני חג מתן תורה בהיכל ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק, העומדת תחת נשיאותו. אך השנה, לראשונה, ראש הישיבה לא יגיע למסור את השיחה, כך נודע ל"כיכר השבת".

מאז פתיחת הישיבה נמשכת לה המסורת שראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מוסר את השיעור קודם חג מתן תורה לאחר שהוזמן לכך על ידי ראש הישיבה, אלא שהשנה החליט הגר"ג ברגע האחרון שלא להגיע לישיבה, למרות הפצרותיו של בנו הנמנה על ראשי הישיבה. השיחה היתה צפויה להתקיים הערב (חמישי).

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' השבוע הגיע הגאון המקובל רבי יעקב הלל למסור שיעור בישיבה כחיזוק לקראת מתן תורה.

לדברי אחד הבחורים בישיבת בית מדרש עליון: "בשנה שעברה הגיע ראש הישיבה לישיבה והיו הרבה מאוד דחיפות ובלאגן סביב הגעתו, ככל הנראה ראש הישיבה החליט לא להגיע ובמקום זה הוא הגיע לסניף הספרדי של בית מדרש עליון - ישיבת נחלת דן בתחילת השבוע".

עוד מוסיף הבחור: "ייתכן כי העובדה שצריך לטפס 50 מדרגות עד להגעה להיכל הישיבה, גם מונע מראש הישיבה להגיע, מכיוון שאין מעלית וחייבים לעלות את המדרגות ברגל".

מסביבתו של הגרי"ג אמרו ל'כיכר השבת' כי "ראש הישיבה יגיע ככל הנראה לישיבה לאחר שבועות, בימים אלו הוא מסר שיעורים בכמה וכמה ישיבות, וכבר לא היה בכוחו לעלות את כל המדרגות להיכל בית מדרש עליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר