"70% פתרון"

בעקבות 'כיכר השבת': 160 בנות התקבלו לסמינרים בבני ברק

מאז חשיפת 'כיכר השבת' על 200 הבנות הספרדיות בבני ברק שלא התקבלו לסמינרים, פעלו רבים כדי להביא לפתרון. היום, לאחר התערבות מרן הגר"ח, כ-160 בנות - כבר התקבלו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: 160 בנות שהופלו לרעה בבני ברק קיבלו במהלך היום (חמישי) תשובה חיובית על קבלתן ללימודים בסמינרים בבני ברק, כעת נותרו עשרות בנות שצפויות להתקבל בהקדם ללימודים.

עוד בנושא >>

כזכור, לפני כשלושה שבועות, חשף 'כיכר השבת' לראשונה כי למעלה ממאתיים בנות כיתות ח' מבתי הספר בעיר בני ברק לא קיבלו תשובה מהסמינרים אליהם הן נרשמו, בעוד כל הבנות האחרות קיבלו תשובות חיוביות. החשד שעלה אצל ההורים הוא שמנהלי הסמינרים קיבלו רק את המשפחות הנחשבות יותר, והשאירו בחוץ משפחות "פשוטות" מבני עדות המזרח.

בשבועות האחרונים, הדירו ההורים של אותן בנות שינה מעיניהם, ועלו שוב ושוב לגדולי הדור, לראשי ישיבות, ולעסקנים והפעילו קשרים במטרה לגרום לבנותיהן להתקבל לסמינר.

במהלך התחקיר והמעקב הצמוד של 'כיכר השבת' התברר כי האפליה נגרמה בגלל החלטה של מנהלי הסמינרים הנחשבים בעיר לחזק את סמינר מאיר ולגרום שבנות "פשוטות" לא יתקבלו אליו, כפי שפורסם בתחקיר "מכת הבכורות" של 'כיכר השבת'.

זעקת הבנות שקיבלה במה נרחבת ב'כיכר השבת' הביאה ללחץ משמעותי באגף החינוך בעיריית בני ברק שהחלו לפעול בנחרצות מול מנהלי הסמינרים שהוזמנו שוב ושוב לגדולי ישראל.

הבוקר (חמישי) הצליחו בעיריית בני ברק להגיע להבנות עם מנהלי הסמינרים על הוספת כיתות בסמינרים הקיימים, כדי לייתר את הצורך בהקמת סמינר חדש ספק אם יפתור את הבעיה שנוצרה.

ל'כיכר השבת' נודע כי החל מהשעה 11:30 בבוקר החלו הורי התלמידות לקבל טלפונים ממזכירות הסמינרים על כך שבנותיהן התקבלו בשעה טובה ומוצלחת. לטענת אחד ההורים עמו שוחחנו, יותר ממאה בנות קיבלו תשובות חיוביות. גורם בעיריית בני ברק אומר ל'כיכר השבת' כי 160 בנות קיבלו תשובות חיוביות כתוצאה מהלחץ המאסיבי שהופעל על המנהלים.

לדברי הגורם "70% מהבעיה נפתרה. בחודש סיוון לעולם לא היה פתרון של 100%. בקצב הזה נגיע מהר מאוד ל98% ועד תחילת שנה"ל למאה אחוז בעזרת השם".

כך או כך, בנות רבות יחגגו את החג בשמחה, ועשרות בנות עדיין מצפות. הורה לאחת התלמידות שלא קיבלה הודעה אמרה ל'כיכר השבת': "בכיתי את הנשמה אתמול בלשכת ראש העיר. מקווה לפתרון מהיר".

'כיכר השבת', מבטיח להמשיך לעקוב עד לפתרון מלא של ה-30% שנותרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר