חשיפת 'כיכר השבת'

עשרות ראשי ישיבות ספרדיות התחייבו על מועד הבחינות

ראשי הישיבות הספרדיות חתמו על מכתב כי "לנגד עינינו עומדת טובת התלמידים, לכן הוחלט על דעת כולם שלא נשלח למבחן או לראיון שום תלמיד עד לתאריך י"א בתמוז" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

לאחר הכינוס שדבר קיומו נחשף ב'כיכר השבת', כעת אנו מפרסמים כי עשרות ראשי ישיבות ספרדיות מכל רחבי הארץ חתמו על מכתב בו הם מתחייבים לא לשלוח תלמידים לבחינות לפני תאריך י"א בתמוז.

בשלהי חודש אייר התכנסו כשלושים ראשי ישיבות ספרדיות, באולמי זוועיל בירושלים, ובסיום הכנס חתמו על מכתב בו הם מתחייבים לאחר את זמן המבחנים לישיבות לבני עדות המזרח - לסוף זמן קיץ.

בעולם הישיבות האשכנזיות הרישום יתחיל באופן רשמי רק בי"ז בתמוז, אך מתנהל כבר בימים אלו באופן לא רשמי.

היוזמה החדשה מגיעה בעקבות טענת המשגיחים בישיבות הספרדיות הקטנות, כי חלק מהבחורים הנבחנים מוקדם, מסתובבים בחוסר מעש לאחר קבלתם לישיבות ומדרדרים רוחנית.

במכתב עליו חתמו ראשי הישיבות מהמרכז, מהדרום ומירושלים הם כותבים: "לאחר שדנו ראשי הישיבות, המשגיחים, והמגידי שיעורים של שיעור ג' בישיבות קטנות, ולנגד עינינו עומדת טובת התלמידים הן בתהליך סיום ישיבה קטנה והן בקליטתם בישיבות הגדולות, לכן הוחלט על דעת כולם שאנו לא נשלח למבחן או לראיון שום תלמיד עד לתאריך י"א בתמוז".

יצוין, כי ראש ישיבת בית שמעיה הגאון רבי שלמה אנגלדנדר התנגד ליוזמה לאיחור מועד הבחינות, זאת בשל ישיבות אשכנזיות שלוטשות עיניים כבר מתחילת זמן קיץ אל טובי הבחורים הספרדים אותם הם מנסות לנכס לעצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר