טונות חומרי נפץ

דיווח: ארבעה מפעלים סודיים של חיזבאללה אותרו בלונדון

בשנת 2015 חשפו כוחות הביטחון בבריטניה, בפאתי לונדון, ארבעה מפעלים סודיים של ארגון הטרור חיזבאללה ליצור פצצות, ובהם אלפי חבילות קרח חד-פעמיות, שהכילו 3 טון אמוניום חנקתי (חדשות)

תומכי חיזבאללה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בשנת 2015 חשפו כוחות הביטחון בבריטניה, בפאתי לונדון, מפעלים סודיים של ארגון הטרור חיזבאללה ובהם טונות של חומרי נפץ, וזאת בעקבות מידע שהעבירה "ממשלה זרה", כך חושף היום (שני) ה'דיילי טלגרף' הבריטי.

הפשיטה על המפעלים הסודיים, שנחשפו על ידי סוכנות הביון הבריטי (MI5) והמשטרה המקומית התרחשה חודשים ספורים אחרי שנחתם הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות - בסתיו 2015, אך מתפרסמת רק כעת.

במפעלים הסודיים הטמינו אנשי החיזבאללה, כך לפי הדיווח של ה'דיילי טלגרף', אלפי חבילות קרח חד-פעמיות, שהכילו אמונים חנקתי, שהוא מרכיב נפוץ בפצצות מתוצרת בית, כך שבמקום אותרו 3 טון של אמוניום חנקתי.

לפי הדיווח, כוחות הביטחון הבריטיים פשטו על ארבעה מפעלים בצפון מערב לונדון ועצרו אדם אחד, בשנות ה-40 לחייו, בחשד שתכנן פיגועי טרור אך לבסוף הוא שוחרר ללא אישומים נגדו.

העיתון ציטט אתא חד המקורות שאמר כי המזימה היתה "טרור מאורגן היטב", ומקור אחר אמר כי אוחסנו חומרי נפץ בכמות כזו שהיתה גורמת ל"נזק רב".

כאמור, את הדיווח על המזימה העבירה "ממשלה זרה", בעקבותיו נפתחה חקירה מודיעינית של ה-M15 במטרה להביא לסיכול המזימה ולבדיקה מה התוכניות של החיזבאללה, כאשר בחקירה לא נמצאו ראיות כי תוכנן פיגוע טרור בבריטניה.

ראש הממשלה דאז, דיוויד קמרון והשרה לביטחון פנים דאז, תרזה מיי, קיבלו תדרוך אישי בשל חומרת הממצאים.

גורם מודיעיני בבריטניה אמר כי "MI5 עבדה באופן עצמאי ומקרוב עם שותפים בינלאומיים כדי לשבש את האיום של כוונה זדונית מאיראן ואת שליחיה בבריטניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר