החשיפה, המעקב והפתרון

מאחורי הקלעים: כך הושג הפתרון למאות הבנות בבני ברק

למעלה מ-200 בנות בבני ברק היו עד לפני מספר שבועות ללא סמינר. 'כיכר' חשף את האפליה, עקב אחר המאבק וכעת חושף את מאחורי הקלעים, ההצעות שנדחו, ההוראה והפתרון המלא (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום ראשון: 37 בנות כיתה ח' בבני ברק, עדיין לא מסודרות במקום לימודים לשנת הלימודים, כך נודע ל'כיכר השבת'. במקביל, מתבררים פרטים נוספים על שיבוצם של כ-160 הבנות, בשבוע שעבר, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

כזכור, לפני מספר שועת חשף 'כיכר השבת' לראשונה על כך שבעיר בני ברק ישנם כ-200 תלמידות, שמסיימות את שנת הלימודים בבית הספר היסודי מבלי שהן יודעות היכן ילמדו בשנה הבאה לאחר שלא קיבלו תשובה חיובית מהסמינר אליו הן נרשמו.

עוד בנושא >>

מאז פרסום הכתבה ואודות למעקב 'כיכר השבת', התנהלו מאחורי הקלעים מאמצים גדולים של כלל הגורמים המעורבים כדי להביא לפתרון מהיר של הפרשה, אך בסופו של דבר, הוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הביא לפתרון כמעט מלא של הבעיה.

בתחילה היה נראה כי מדובר בסיפור ללא מוצא, שכן בניגוד לערים אחרות בהן ישנה בעיה דומה של אפליה, הרי שבבני ברק, היה מדובר במספר שיא שלא זכור כמותו של בנות שנותרו ללא מענה.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', עיקר הבעיה היתה כמובן עם בנות ספרדיות, מה שהוגדר כ"משפחות פשוטות", משפחות שלא "זכו" לקשרים במקומות הנכונים וכן בנות ממשפות מודרניות.

מנהלי הסמינרים, מצידם, ניסו להתעלם, העבירו את הכדור מאחד לשני, אך הבינו כי השנה הדבר לא יתאפשר, הן לאור המעקב של 'כיכר השבת' והן לאור המעורבות הישירה של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין.

בתחילה, עלתה ההצעה להקים סמינר חדש בבני ברק, קצת יותר מודרני מאלו הקיימים. ההצעה נתקלה בהתנגדות נחרצת של אחד ממנהלי הסמינרים הגדולים, שחשש, לפחות באופן רשמי, מ"מתן לגיטימציה למודרנים".

בסופו של דבר, לאחר סדרת כינוסים והתייעצויות במעונו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, הגיעו בעיריית בני ברק לשורת הסכמות עם מנהלי הסמינרים, שהביאו לקבלתן של למעלה מ-160 תלמידות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בכינוס במעונו של הגר"ח קנייבסקי, ברחוב רשב"ם, הציגה הרבנית קולדצקי בפני אביה את המצוקה הגדולה. "שכל אחד יוותר קצת", הורה הגר"ח, כשהוא מכוון בדבריו למנהלי הסמינרים, שהטילו את האחריות איש על רעהו.

בעקבות הוראתו, סוכם כי בכל כיתה בבני ברק ילמדו 46 בנות - במקום 44 כיום, כך שלאור העובדה כי בעיר ישנן עשרות כיתות ט', הרי שמדובר בפתרון מיידי לעשרות בנות.

בנוסף, הוחלט כי הסמינרים לבנות עדות המזרח - גברא, אלקיים ותהילה, יפתחו כיתת ט' נוספת בשנה הבאה, ובכך ניתן מענה לעשרות בנות נוספות.

כאמור, כרגע, נותרו 37 בנות ללא מקום לימודים בשנה הבאה, לאור סירובן לקבל את ההצעות שקיבלו לפי ההסכמות שהושגו. לטענת חלק מהבנות, הציעו להן סמינרים מחוץ לעיר, במודיעין עילית, בתל אביב ובפתח תקווה ולאור זאת הן מסרבות להצעה.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולסייע - עד לפתרון המלא של הסוגיה הכאובה, שמדירה שינה מעיניהם של משפחות רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר