ספרדים יכולים לאכול?

סערת בשר "העדה": הרבנות זעמה, הבד"צ פרסם הבהרה

ספרדים יכולים לסמוך על שחיטת בד"צ "העדה החרדית"? אחד הרבנים בדק את השחיטה ופרסם מכתב, ברבנות הראשית זעמו ו'העדה' פרסמו הודעת הבהרה • מאחורי הקלעים (חדשות, חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשיעורו השבועי, במוצאי שבת כ' באייר, התבטא הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף נגד צריכת בשר בכשרות בד"צ 'העדה החרדית' על-ידי הספרדים. תיעוד דבריו, הובאו לראשונה ב'כיכר השבת'.

"הבשר של מקומות אחרים הרבה יותר עדיף מאשר הבשר של 'העדה החרדית', אני אומר את זה באחריות. יש הרבה הכשרים ברוך ה', בן פורת יוסף. הבשר, ההכשר הכי פחות שיש לנו - לבשר, לא לעוף - זה 'העדה החרדית", אמר הרב יוסף.

דברי הגר"י יוסף נגד העדה החרדית

דבריו, כמו גם התבטאויות נוספות של רבנים אחרים בנושא, עוררו מחדש את הפולמוס ואת השאלה ההלכתית: האם הבשר בשחיטת בד"צ העדה החרדית כשר גם לספרדים, המקפידים על בשר חלק , כשיטת מרן הבית יוסף?

הרב שמואל בורנשטיין, הנחשב לאחד המומחים בעולם הכשרות, טען מנגד בתקופה האחרונה כי בשחיטת בקר, מקפידים ב'העדה החרדית' כפי פסק הבית יוסף, ולכן יכולים הספרדים לאכול משחיטה זו בלי שום פקפוק.

הרב דוד אסרף, תמה על ההוראה ובתגובה כתב לו הרב מרדכי הכהן, כי הוא ירד למשחטה בדיר אל אסאד, העומד תחת השגחת הבד"צ, כדי לעמוד מקרוב אחר השחיטה.

בין שלל הנימוקים שלו, הוא מספר: "כאשר נמצא סירכא כל שהיא, אינם לוקחים מבשר זה, ושולחים לאגף השני של המפעל בכשרות הרבנות הארצית, ושם היו מפרקים סירכות וכותבים על חלק מהם "חלק", ועל סירכות קשות יותר כותבים שם "כשר", אלו ואלו נכתבים ונחתמים לאלתר בכשרות רבנות ארצית לישראל".

הרב כהן מעיד: "אבל בד"צ העדה החרדית לא לקחו ולא החתימו בחותמם, ולא אחד מהם, אלא מן היוצא נקי לגמרי בלא סירכות כלל".

ל'כיכר השבת' נודע, כי ברבנות הראשית היו שזעמו על תוכן המכתב, המציג כביכול שהבשר הנמכר תחת חותמת הכשרות שלהם - פחות כשר, ודרשו מ'העדה החרדית' לפרסם הבהרה.

תחת הכותרת "הבהרת דברים", הסבירו במכתב מיוחד מטעם ועד השחיטה שע"י העדה החרדית, "היות ופורסם דברים בקשר לשחיטת הבד"צ במשחטת "דאבח דיר אל אסד".

"הננו להבהיר בזה שהיות ואין אנו לוקחים בקר שבחשש ז'אבו, אשר על כן עוברים הרבה חלק ממש להכשר הרבנות בתור חלק, אלו שנמצאו לא חלק עוברים לרבנות כשר".

"והננו חוזרים ומגלים דעתנו שאנחנו מקפידים לקחת אך ורק חלק בית יוסף בנוסף לכל חומרות הרמ"א וכו'", מבהירים בעדה החרדית.

ברבנות הראשית לישראל ובבד"צ העדה החרדית לא הגיבו לפניית 'כיכר השבת' עד לשעת פרסום הידיעה. לכיגיבו, נפרסם את דבריהם במלואם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר