צד שני לאלימות?

'נערי השוליים' מב"ב מדברים: "אנחנו ממש לא מתחרטים"

שניים מתוך קבוצת הנערים שתיעוד המכות שהחסידים ספגו מהם בחג השבועות הסעיר השבוע את הציבור החרדי, פורסים את גרסתם בשיחה ל'כיכר', וטוענים: הסרטונים לא מראים מי התחיל (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרדכי ויוסף חיים, הנערים העצורים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אלימות נוער השוליים שהתרחשה בבני ברק בליל חג השבועות האחרון לא יורדת מסדר היום. כעת, כשהנערים נמצאים במעצר בית, שוחחו שניים מהם עם 'כיכר השבת', וסיפקו את הגרסה שלהם למה שהתחולל בבית הכנסת של חסידי דאראג בעיר.

חשוב להם, לנערים הללו, לשתף את הציבור ב'צד שלהם' בסיפור שהתיעוד שלו הסעיר השבוע את הרשת, אך הם לא מתחרטים או מתכוונים לבקש סליחה - והם גם מסבירים מדוע.

מרדכי דוד (21), בחור המתגורר אצל הוריו בשכונת רמת אלחנן הבני ברקית, הוא הראשון שמדבר.

תתאר לנו: מה קרה באותו הלילה?

"הסיפור התחיל בשעה 3-4 לפנות בוקר. חזרנו משיעור תורה של הרב ליאור גלזר, שנגמר בשעה 3, ואז יצאנו לרחובות, כי היה לנו קצת משעמם. התחלנו לשחק במשחק הפופולרי של 'מלחמת מים', ולא הייתה לנו כוונה להתגרות באותם חסידים".

"בהתחלה שיחקנו בינינו לבין עצמנו, ותוך כדי, בשלב מסוים, אחד מהחבר'ה שלנו השפריץ מים על אחד החסידי. בעקבות זה יצאה קבוצת חסידים והתחילה להרביץ לנו חזק. הם התחילו את המלחמה העיקרית, כי אנחנו לא רצינו להיגרר. רק אחרי שהם ירדו והתחילו לכסח אותנו, נגררנו אחריהם".

תיעוד הקטטה החמורה (צילום: מצלמות אבטחה)

איפה אתה אישית היית במהלך התגרה ההמונית?

"עלי קפצו איזה 5-6 חסידים ביחד והפילו אותי לרצפה. הצלחתי להשתחרר מהם, ואז התחלתי לתקוף אותם בחזרה. אחר כך עלינו למבנה שלהם, כי חלק מאלו שנתנו מכות ברחו לשם, אז נכנסנו - כדי להחזיר להם".

מתי עזבתם את הזירה?

"כשהגיעה משטרה, מיד ברחנו משם. אחרי החג, כשפרסמתם את הסרטון הייתי בים, וכשבאתי לחזור הביתה שמעתי ששני חברים שלי כבר נעצרו, אז לא חזרתי הביתה. הלכתי למקום שקט להתחבאות. חשבתי שאם אני איעלם לכמה ימים, אולי ישכחו ממני".

איך המשטרה הגיעה אליך?

"כשראיתי שמתחילים לחפש אותי בכל המקומות שאי פעם הסתובבתי, הבנתי שהעניין רציני מדי. אחרי שהגיעו לבית של ההורים שלי כמה פעמים, הלכתי לתחנת המשטרה בבני ברק כדי להסגיר את עצמי".

הנערים במשטרה, בעת מעצרם (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מרדכי עובר לתאר מה היה מרגע ההסגרה: "הייתי לילה במעצר, אחרי חקירות ממושכות. למחרת בבוקר לקחו אותי לבית המשפט, והשופט נתן לי הארכת מעצר ליומיים בבית, אבל במעצר הבית שוב עצרו אותי בגלל ההשפרצת מים.

אחרי יום שלם בחקירות שחררו אותנו למעצר בית של חמישה ימים. עכשיו אני נמצא במעצר בית, ואסרו עלי לדבר עם אף אחד שהיה מעורב בתקרית".

אתה מתחרט על מה שהיה?

"אני לא מתחרט על כלום. הייתי עושה גם היום אותו דבר בדיוק, כדי להגן על החברים שלי. תתאר לך שקופצים עליך 20 איש - לא תתגונן?".

"אני קורא לראשי העיר לטפל בנוער כמונו, ולבנות לנו מגרשי כדורגל ובריכות. שלא יבנו כל היום רק חסידויות וחסידויות,;גם אנחנו בני אדם ומגיע לנו יחס הוגן מהעירייה".

מרדכי דוד

המרואיין השני הוא יוסף חיים דן (18), שבדומה לחברו גם הוא גר אצל ההורים במערב בני ברק, בסמוך לבנין העירייה.

"היינו כ-15 חבר'ה, שעשינו מלחמת מים כמנהגנו הקבוע מדי חג השבועות", הוא פותח את דבריו, "היתה לידנו חסידות, ואחד מהחבר'ה שלנו זרק ספל מים על אחד מהם. לא התכוונו לעשות מהומה, אלא סתם בשביל האווירה. גם אני, שמסתובב בבני ברק, מקבל מדי פעם כוס מים - וממשיך הלאה. לא מחפש לעשות מהומות".

"אחרי הספל מים, ירדו 30 בחורים חסידים והתחילו להכות את הבחור שלנו ששפך את המים. אנחנו רק ניסינו לגונן עליו. אחרי שהתחלנו להחזיר להם, ירדו פתאום עוד 60 בחורים, והתחילו להכות אותי, אפילו שלא עשיתי כלום. לקחו אותי ליד המדרגות, ונתנו לי בוקסים מכל כיוון, עד שבסוף - לא יודע איך - הצלחתי להשתחרר מהם".

ואיך הכל הסתיים?

"בסוף פחדנו מכל הכמויות של החסידים, וברחנו. אותי ספציפית המשטרה לא עצרה מיד בהתחלה, אלא התקשרה אלי הביתה וביקשה ממני לבוא לחקירה. אחר כך השאירו אותי יומיים במעצר קשה. עכשיו אני נמצא בחמישה ימים 'מעצר בית'".

"אין לי מושג איך מזה שבאתי להגן על חבר, אני נמצא במוקד פרשה שלא נראה שהולכת להיגמר".

יוסף חיים דן

יש לך בושות מצד המשפחה? אתה מתחרט?

"אין לי שום בושות מהמשפחה, ואין לי על מה להתחרט. הרב שלי רוצה שאני אלך לעשות 'סולחה' עם החסידים. אם יבטיחו לי שהתיק ייסגר אני גם מוכן ללכת לעשות סולחה. אבל סליחה אני לא אבקש מהם, כי אין לי על מה. אני לא צריך בשום פנים ואופן לבקש סליחה".

כזכור, וכפי שהובא בהרחבה בידיעות הקודמות ב'כיכר השבת' על אירוע זה, חסידי דאראג טוענים, כי האלימות היתה חד-סטרית: מהנערים שנעצרו כלפיהם, כפי שעולה מהתיעוד שפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר