חיות הפתיעה

נשיאת 'העליון' לעותרים החרדים: 'אם תתבעו - ה'בואש' ייעלם

בדיון שנערך בבג"ץ, בעתירה שהגישו כמה חרדים מירושלים נגד מדיניות המשטרה המתיזה 'בואש' בהפגנות, הפתיעה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בהצעה לעותרים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התזת בואש בהפגנת 'הפלג' (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת. ווידאו: 'מחאות החרדים')

בית המשפט העליון קיים היום (שני) דיון בעתירתם של שמואל אהרן אפשטיין, ישראל מנדלסון ובנימין מייקל, שלושה חרדים תושבי ירושלים, נגד משטרת ישראל הנוהגת לפזר הפגנות בין היתר באמצעות התזת מי 'בואש'.

בדיון, הפתיעה נשיאת העליון אסתר חיות את העותרים, כשבתוך דבריה ייעצה להם להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד המשטרה.

"לאחר שתהיה תביעת נזיקין, גם אם אין מדיניות שמורה לעשות הפוך, אם זה המקרה... לאחר כמה תביעות נזיקין - המדיניות הזאת כנראה תיעלם", התבטאה חיות.

הנשיאה חיות (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בתחילת הדיון, טען עו"ד יובל יועז, המייצג את העותרים, כי השימוש, כפי הנראה בסרטונים, לא תואם את הנוהל, וביקש להצהיר על רענון הנוהל ורענון ליחידות העושות שימוש בבואש.

נציג המשטרה טען מנגד, כי במרבית המקרים המתועדים, היו אירועים שנמשכו שעות, והיתה פגיעה בשוטרים, בעוברי אורח והצתה של רכוש. לדבריו, מדובר באירועים דינמיים. הוא אף טען, כי המשטרה מפיקה את הלקחים אחרי האירועים.

עו"ד יועז התעקש, כי לפי הנוהל המשטרתי המפורש אין לבצע שימוש בבואש במקומות ציבוריים, כך גם קיים סעיף נוסף האוסר על שימוש במקומות סגורים. לדבריו, "אי אפשר לקחת רחובות צרים בעיבורה של עיר, כשהמרפסות צמודות זו לזו... אי אפשר לכנות מקום זה שטחים פתוחים".

כאשר נשאל למה הוא מתכוון, ענה: "למדבר יהודה...". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות שאלה אותו בתגובה, בהומור, האם ראה פעם הפגנות במדבר.

בהמשך חזר על טענתו כי בסרטונים שהגישו לבית המשפט ניתן לראות בבירור כיצד המשטרה פועלת בניגוד לנוהל שהיא עצמה כתבה.

  • סייע בהכנת הידיעה: חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר