"משיסוי לשילוב"

התכנית של בנט: פטור מגיוס לחרדים מגיל 21

יו"ר 'הימין החדש' מסביר כי הורדת גיל הפטור תוציא רבבות חרדים לשוק העבודה, ובמקביל הוא מציע לעלות את שכרם של כלל החיילים שכן משרתים בצה"ל, חרדים וחילונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר לשעבר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, מציג היום (שלישי) תכנית חדשה תחת הכותרת "משיסוי לשילוב", העוסקת בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל.

בנט טוען כי "מדינת ישראל, באמצעות החוקים הללו (חוקי הגיוס. י.ג.), גוזרת חיי עוני ותלות על מאות אלפי חרדים. זה רע לחרדים ורע לישראל".

הסעיף הראשון בתכנית של בנט: "הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21 על מנת שיוכלו לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני ולעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם".

הוא מסביר כי "כך ישתחררו רבבות צעירים חרדים, ירכשו מקצוע איכותי, יפרנסו את משפחותיהם בכבוד ויהוו גורם יצרני לכלכלת ישראל למשך כל חייהם".

בסעיף השני מציע בנט: "תגמול ראוי לכלל חיילי צה"ל בשירות חובה: שכר חודשי של 3000 ש"ח לכל חיילי הסדיר הקרביים של צה"ל".

"לאור זאת שרק כ50% מצעירים ישראל מתגייסים כיום לשירות חובה בצה"ל, הדבר ההוגן הוא להעניק להם תגמול מיוחד שייתן להם נקודת פתיחה טובה יותר לחיים. תגמול זה גם יעודד מרצון צעירים חרדים ואחרים להתגייס לצה"ל", מסביר בנט.

בנט סבור כי תוצאות התכנית יובילו לכך: "אם "נשחרר" את הצעירים כבר בגיל 21 הם יהפכו להיות יצרניים למשך 50 השנים הבאות שלהם. בגיל 21 מרביתם ילמדו מקצוע, ואז יצאו לעבוד בצורה שיוויונית ואיכותית וישלמו מסים לקופת המדינה.

"חלק מהם, תלמידי החכמים, יבחרו להישאר בישיבות, וזה מצוין. אנו נראה שחרדים לא מעטים יבחרו להתגייס לצה"ל בגיל שבאמת מועיל, ונשחרר כאן פקק לאומי. צה"ל ינצל היטב את החרדים הללו לצרכים אמיתיים ויאפשר מסגרות שירות המכבדים את צרכיהם הדתיים".

בהמשך הפוסט מודה בנט, כי "ההצעה לא הוגנת, אבל היא יעילה. גם אני שירתתי בקרבי וסיכנתי את חיי בסדיר, בקבע ובמילואים. גם ילדיי ישרתו בצה"ל".

"אבל, הכלל "אל תהיה צודק, תהיה חכם" חל כאן. אם נישאר במצב הקיים או בחוק הגיוס המוצע, הבעיה רק תלך ותחריף, עד שכאמור, כלכלת ישראל לא תוכל לשאת בעלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר