'נהיגה מונעת' במעורב

דינה זילבר מונעת קורסים בהפרדה לחרדים; מקלב: צביעות

כמעט כל נהג נאלץ לעבור 'קורס נהיגה מונעת', אלא שלאחרונה, בהוראת דינה זילבר, חרדים נאלצים להשתתף בקורסים מעורבים. ח"כ מקלב תוקף: "מה שהגויים הבינו מזמן, כאן לא מבינים" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נהיגה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: המדינה מערימה קשיים עצומים על בני המגזר החרדי, גברים ונשים, המעוניינים לנהל אורח חיים תוך הקפדה על הפרדה בין גברים לנשים, כאשר לא מתאפשר לערוך קורסים לנהיגב מונעת - בהפרדה, כך עולה מבדיקת 'כיכר השבת'.

קורס נהיגה מונעת, הינו קורס אותו עובר כמעט כל בעל או בעלת רישיון בתוקף, לאחר שמגיע למספר נקודות בהן נדרש לפי החוק לבצע קורס ריענון נהיגה.

אלא, שעד החודשים האחרונים אפשרה המדינה לזכייניות מטעם משרד התחבורה לערוך קורסים בהפרדה, אך כעת הדבר לא מתאפשר.

מזה מספר חודשים שלא מתקיימים קורסים בהפרדה, וגבר או אישה חרדית נאלצים ללמוד בקורסים מעורבים בניגוד גמור לאמונתם ודתם.

דינה זילבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, קבעה כי אין להפריד בין גברים לנשים בקורסים לנהיגה מונעת. למרות שקורסים שכאלו, בהפרדה גמורה, התקיימו בערים חרדיות ללא הפרעה לקורסים המעורבים המתקיימים בלאו הכי.

ארגוני נשים שעתרו נגד הקורסים בהפרדה טענו כי "הפיכת המרחב הציבורי לכזה המתנהל בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

בקביעתה של זילבר קיבלה המדינה למעשה את הנרטיב הקיצוני של ארגוני הנשים וקבעה שכל הפרדה מגדרית היא הדרה ופגיעה בנשים.

כיום, ישנן שלוש זכייניות המפעילות את הקורסים מטעם משרד התחבורה. בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי חרדים רבים הפונים ומבקשים לקיים קורס בהפרדה, נענים כי "לא קיים מספיק ביקוש".

ח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תלמיד ישיבה המתגורר בירושלים זעם בשיחה עם 'כיכר השבת': "בושה וחרפה שיועצת משפטית לא מבינה דבר בסיסי הקשור לציבור החרדי, ומנסה לכפות דברים בכוח. היא תלושה מן המציאות, ומוכיחה שיש כאן ניסיון ליישם אג'נדה. אבל כל ניסיון לשנות אותנו - לא יצלח".

ח"כ אורי מקלב הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לשערורייה: "זה לא הדרת נשים, אלא אלו נשים שמבקשות קורסים באופן נפרד, הם מדברים על הדרת נשים בעוד הם אילו המדרים אותם, אישה רוצה ללמוד באופן נפרד ולא מאפשרים לה".

מקלב מוסיף ואומר כי "הנשים החרדיות רוצות ערבי שירה משלהם באופן נפרד ולצאת לברכות משלהם באופן נפרד ולא מאפשרים להן, בארה"ב יש ספריות ואוניברסיטאות נפרדות, מה שהגויים הבינו מזמן, כאן לא מבינים. איזה צביעות זה להגיד לא להתערב להם בחילולי השבת שלהם בתל אביב אבל כאשר מגעים לאירועים פרטיים שלנו מכתיבים לנו כיצד לנהוג בניגוד לרצון הציבור".

תגובתה של דינה זילבר לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר