ה'גרבוז' הבא?

ראש המוסד לשעבר: בוחרי נתניהו הם חסרי דעת

"הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא", אומר שבתי שביט, לשעבר מראשי מערכת הביטחון בישראל על ראש הממשלה בנימין נתניהו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בראיון שיתפרסם מחר, יום שישי, בעיתון מעריב, משתלח ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט במצביעים של נתניהו ובמתיישבים ביו"ש.

תחילה דיבר על הצורך בחתימת הסכם שלום עם הפלסטינים, כאשר לטענתו, "יש לנו שלום עם המדינה מספר 1 בעולם הערבי, מצרים, ועם המדינה שיש לנו את הגבול הכי ארוך איתה – ירדן. שלום שמחזיק מעמד, וגם בתקופה הקצרה ששלט במצרים נשיא מהאחים המוסלמים, הוא לא הפר אותו ונשאר נאמן לו. היום כבר מותר לספר שבראשית שנות ה־90 נפגשתי עם מנהיגים ערבים במזרח התיכון וביקרתי בחלק מהמדינות".

"תמיד ידענו לנצל מצבים פוליטיים שהיו בהם מפגשי אינטרסים בינינו לבין אותה מדינה ערבית, אבל לא דין מערכת קשרים חשאית כדין הסכם שלום חתום, יחסים דיפלומטיים והסכמי מסחר. אז מה שאפשר לעשות עם ירדן ומצרים, אי אפשר לעשות עם הפלסטינים?”.

שביט טוען כי רבים מהמתנחלים מחוץ לגושי ההתיישבות יסכימו להתפנות בתמורה לתנאים מתאימים, ואז עבר לתקוף: "אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו האל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית".

בהמשך, כאשר נשאל על ח"כ בצלאל סמוטריץ' ענה: "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה".

"המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ'", הבהיר עם זאת, ועבר לתקוף את ראש הממשלה ואת מצביעיו. "אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר