הפלת המל"ט. צפו

ארה"ב תתקוף באיראן? טראמפ: "תגלו בקרוב"

הפלת מל"ט הריגול האמריקני היקר, מחוץ לשטחה האווירי של איראן, מעלה את רף המתיחות הצבאית באזור לשיא חדש. בעוד האו"ם ופוטין קוראים לרגיעה, טראמפ מלחיץ • צפו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ההתחמקות של טראמפ (צילום: מתוך @CalebJHull בטוויטר)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב היום (חמישי) להפלת כלי הטיס הבלתי מאויש של צבאו, בידי כוחות איראניים במצרי הורמוז, שאירעה לפנות בוקר.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "איראן עשתה טעות גדולה". כאשר נשאל לאחר מכן האם בכוונת ארה"ב לתקוף את הרפובליקה השישעית, הוא השיב: "בקרוב מאוד תגלו".

בעקבות כך אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כי "על כל הצדדים לגלות איפוק". גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נזעק והגיב כי "מתקפה אמריקנית באיראן, עלולה להוביל לעלייה באלימות ולהיות בעלת השלכות קטסטרופליות לאזור".

כזכור, בצבא האמריקני הכחישו תחילה את דבר התקרית מול איראן, אך לאחר מספר שעות אישרו שהמל"ט שלהם אכן הופל.

חומרת האירוע גדולה, בין היתר משום שכלי הטיס היקר לא הופל מעל שמי איראן, כפי שכבר אירע בעבר הרחוק, אלא היא פגעה בו במצרי הורמוז, אחרי שכבר יצא משטחה האווירי.

רגע הפלת המל"ט (צילום: הפנטגון)

מוקדם יותר היום החריפה איראן את רף האיומים נגד ארה"ב, כאשר מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי אמר כי ארצו תעשה הכול כדי להגן על עצמה, ודובר משרד החוץ בטהרן שיגר איום ברור לוושינגטון ואמר: "נגיב בעוצמה לפרובוקציות לא חוקיות".

"הפלת מל"ט המודיעין האמריקני הבוקר היא העברת מסר ברור לארצות הברית", הוסיף מפקד משמרות המהפכה האיראניים. "הגבולות שלנו הם קו אדום, ואנחנו נגיב בעוצמה על כל תוקפנות".

על פי דיווח באתר הרשמי של צבא איראן, המל"ט האמריקני שהופל, מדגם 'RQ-4 גלובל הוק', עסק בפעילות ריגול, ויורט דקות לאחר שחדר לשטח האווירי של איראן בדרום הרפובליקה האסלאמית. "המל"ט ברשותנו, ופירקנו ממנו את כלי המעקב השונים שהותקנו בו", נכתב.

כזכור, על רקע המתיחות הביטחונית במפרץ הפרסי, הודיעה אמש ארה"ב שתתגבר הכוחות האמריקנים במפרץ הפרסי, גם ביחידות המפעילות טילי פטריוט, וכי הכוחות יכללו גם מטוסים מאויישים ושאינם מאויישים לאיסוף מודיעין ו"יכולות הרתעה אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר