צפו ב'המבקר'

הזמר הצעיר שהפיק שירה לכל גדולי הזמר

הזמר והיוצר עקיבא, בראיון לתכנית 'המבקר' בה הוא מספר על חלקו בפרויקט 'צמאה' המצליח ועל הקריירה האישית העולה והלהיט האחרון שזוכה גם לביצוע לייב באולפן 'כיכר' (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר עקיבא (תורג'מן) בראיון לקראת אלבומו השני בתכנית 'המבקר', תכנית המוזיקה של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר. עקיבא התפרסם לראשונה כמפיק השירה של פרויקט 'צמאה' שהפך להצלחה אדירה כשעקיבא מבצע בו גם שירים לצדם של גדולי הזמרים וגם שותף בעיבודים.

"פרויקט 'צמאה' הוא פרויקט שהצלחתי להיות חלק ממנו, בזכות המפיק האגדי נאור כרמי. החיבור בינינו מבחינת עבודה והפקה מוזיקלית היה מהתחלה טוב מאד וכבר שהייתי תלמיד שלו בבית הספר מזמור הוא לקח אותי לכל מיני פרויקטים קטנים. יום אחד הוא בא אליי ואמר יש לי איזה פרויקט של ניגונים חסידיים, של ניגוני חב"ד, אמרתי לו כמובן שאני מעוניין והייתי בטוח שזה פרויקט קטן של איזה מתנ"ס לא דמיינתי שזו תהיה ההצלחה הגדולה הזו", מספר עקיבא.

במהלך הפרויקט הפיק עקיבא את שירתם של מיטב הזמרים הישראליים והחסידיים שהשתתפו בפרויקט ביניהם, אברהם פריד, ברי סחרוף, רמי קליינשטיין, ישי ריבו, אריאל זילבר, יונתן רזאל, אהרן רזאל, שולי רנד, חנן בן ארי, קובי אוז, אודי דוידי, שלמה גרוניך ועוד רבים וטובים.

"החיבור בינינו היה טוב. אני הבאתי את המפגש עם המוזיקה הישראלית והיכולת להוריד את זה לקרקע. בסופו של דבר ברי סחרוף, שהוא זמר ישראלי ששר בפרויקט, ההיכרות שלו עם הטקסטים האלה לא גדולה, הוא צריך משהו שיתווך את המוזיקה הזו אליו, מסביר עקיבא את תפקידו בפרויקט.

"מעבר לזה, בכל ההפקה של 'צמאה' לקחתי חלק ובדיסקים האחרונים גם בעיבודים. בסופו של דבר העבודה הזו הייתה לצד המוזיקה המקורית שלי שתמיד הייתה בפרונט ובמקביל לפרויקט צמאה ולאירועים השונים בהם אני מופיע", הוא מוסיף.

לשאלה על איזו מוזיקה הוא גדל הוא משיב: "העולמות המוזיקליים שאני מגיע מהם מאד מגוונים. גדלתי בבית דתי לאומי ששמעו בו אברהם פריד מצד אחד ומצד שני מוזיקה קלאסית ובבית הכנסת בשבת שרו פיוטים מרוקאים. אבא שלי ממרוקו ואמא שלי מקנדה הבית שלי הוא קיבוץ גלויות".

תורג'מן שיוצר מוזיקה ישראלית עכשווית מוסיף, "אני מצר על כך שבהופעה שלי אין הרבה נוכחות מרוקאית, אבל זה עוד יקרה. מכיכר השבת יוצאת הבטחה, בלי נדר, שיהיה גם יותר תורג'מן בהופעות שלי".

לשאלה מדוע בחר בשם הבמה 'עקיבא' ללא שם המשפחה הוא משיב, "זו בחירה נטו כשם במה מקצועי, חס וחלילה לא מתנער מהתורג'מן, בכל מקום אני מכניס שם את התורג'מן במלוא הכוח".

הוא מתייחס להצלחה בתקופה האחרונה שמגיעה רק לאחר כמה שנות פעילות, "אני מוכרח להגיד שהדרך שאני עובר המקצועית והאמנותית היא מאד דומה למה שקורה בעולם באופן כללי. זה כמו עץ שלאט לאט שולח שורשים ומצמיח את עצמו לאט לאט. אנשים רגילים משום מה בעולם המוזיקה שיש איזה פריצה והכל מצליח מיד ודווקא אצלי זה לאט לאט, עוד הופעה ועוד קהלים. אבל אני מרגיש שהקב"ה נתן לי מתנה שיש לי את האפשרות ללכת צעד צעד בדרך הזו. אני מודה לקב"ה שהכל קורה לאט אבל בטוח".

הלהיט האחרון של תורג'מן "אל תעזבי ידיים" המבוסס על מעשה בבת מלך של רבי נחמן מברסלב עומד על קרוב למיליון צפיות ביוטיוב ולהשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות. לשאלה האם הוא יודע להרגיש מראש איזה שיר יהפוך ללהיט הוא משיב נחרצות, "ממש לא. אתה מרגיש משהו בלב והוא מוצא לעצמו מילים וצלילים. יש שירים שאני מרגיש שהם יכולים יותר ללכת לפן המקצועי ויש כאלה שאני משאיר במגירה או מעביר לאנשים אחרים. מבחינתי, אף פעם לא קרה מצב שאני יכול להרגיש ששיר אחד יכול יותר להצליח משיר אחר, אני הולך עם הלב שלי".

לסיום מבצע עקיבא לייב באולפן את הלהיט "אל תעזבי ידיים".

צפו בראיון המלא ובביצוע:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אלי סולומון - הטוב יישאר

יעקב שוואקי - אני חי

שרולי ונתנאל - אהבת חינם

יוני Z - כוח

תני פולנסקי - מחכה ליום

מקהלת הילדים הסורים - אבא שבשמים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר