מעצר העריקות

הפגנה בבית שמש; ארבעה מפגינים נעצרו

באיזור רחוב נהר הירדן בעיר בית שמש מתקיימת הפגנה במחאה על מעצר הבנות החרדיות, העריקות מצה"ל. במהלך ההפגנה, נעצרו עד כה 4 חשודים בהפרות סדר • צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה. וידאו: ללא קרדיט)

הפגנה מתקיימת הערב (שני) בעיר בית שמש במחאה על מעצר הבחורות החרדיות, שנחשבות לעריקות בשל אי התגייסותן לצה"ל.

כמה מהמפגינים במקום ניסו לחסום את צירי התנועה, והשוטרים הנמצאים במקום עצרו עד כה 4 חשודים בביצוע הפרות סדר.

במקביל, כוחות המשטרה פועלים על מנת לאפשר תנועה זורמת של כלי רכב, על הכבישים הנחסמים על ידי המפגינים המוחים על "גזירת גיוס בנות".

בצהריים נערכה הפגנה דומה בירושלים, במהלכה נעצרו 12 בני אדם. בהפגנה נצפו מראות אלימים במיוחד, כשבין היתר נטען כי אחד מהרבנים הקשישים של הקיצונים נהדף באלימות, תוך פגיעה בכבודו.

מדובר ברב משה נחום פרידמן, רב בית הכנסת של 'תורה ויראה' בשכונת בתי נייטין. אחד מחסידיו אומר ל'כיכר השבת', כי הם לא ישתקו נוכח "רמיסת כבוד התורה", כהגדרתו, וכי על כך לבד יש לערוך מחאה נמרצת.

כזכור, הבנות, שנעצרו בכותל המערבי למשך מספר ימים - כולל בשבת האחרונה - בשל סירובן להזדהות, כנראה בשל חששן מהגיוס לצה"ל, שוחררו רק לאחר שאימן הגיעה לבית המעצר וזיהתה אותן כמתבקש בחוק וכפי הוראת בית המשפט.

אלא שלאחר השחרור, כשהבנות הגיעו לביתן בשכונת רמות בירושלים, הם נעצרו שוב, כעבור זמן קצר, בידי המשטרה הצבאית, משום שלא סידרו את דחיית שירותן הצבאי, ונחשבות לפיכך כעריקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר