ישוחרר ממעצר

דרמה בתיק התקיפה האכזרית: בוטל האישום נגד קטוסה

הפרקליטות הודיעה כי היא חוזרת בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בחשד לתקיפה האכזרית של הילדה החרדית בת ה-7: התשתית הראייתית אינה עולה בעת הזו כדי 'סיכוי סביר להרשעה' (משפט)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחמוד קטוסה (צילום: ללא קרדיט)

הפרקליטות הודיעה הבוקר (שלישי)כי היא חוזרת בה מכתב האישום נגד מחמוד קטיסה, הערבי שנעצר בחשד לתקיפה האכזרית של הילדה החרדית בתת ה-7: "התשתית הראייתית האינה עולה בעת הזו כדי 'סיכוי סביר להרשעה'". קטוסה ישוחרר הבוקר ממעצר.

בהחלטה הדרמטית לבטל את כתב האישום ולשחרר את החשוד ממעצר נכתב: "לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה, החליט הפצ"ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי "סיכוי סביר להרשעה". על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי, ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר".

בפרקליטות הצבאית הדגישו: "חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים, מתוך מטרה למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת. ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה".

כך תשמרו על ילדיכם מפני תקיפות אכזריות

לדברי הפרקליטות הצבאית: "במסגרת החקירה נאספו ראיות שחיזקו את החשדות נגד קטוסה מעבר לעדותה של הקטינה, לרבות הליכי זיהוי מסוימים והתאמה בין פרטים שמסרה הקטינה לבין ממצאים בשטח".

באשר לתפנית לפתוח את התיק מחדש, לאחר הגשת כתב האישום, נאמר: "בהקשר הקונקרטי שלפנינו, לאחר הגשת כתב האישום, התקבל במשטרת ישראל מידע חדש משמעותי. אשר על כן, ונוכח טענות שונות שעלו ושהצדיקו עריכת בחינה מחודשת של תצרף הראיות הניצב בבסיס כתב האישום, ערך הפצ"ר דיון עם ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב גדי סיסו, והגורמים הרלוונטיים בתביעה הצבאית ובמשטרת ישראל.

"הפצ"ר נועץ בנושא גם עם פרקליט המדינה וגורמים בכירים מטעמו. בסיום הדיון הוחלט, על דעת כלל משתתפיו, כי יש מקום לביצוע השלמות חקירה, ולאחריהן נכון לבצע הערכה מחודשת של התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום".

על הסיבה לתפנית הדרמטית לביטול כתב האישום נאמר: "בנוסף, אתמול עדכנה משפחת הקטינה כי ברשותה ראיות נוספות, והללו נמסרו לרשות משטרת ישראל. הראיות נשלחו לבדיקת מעבדה וכן נערכו בעקבותיהן פעולות חקירה, לרבות גביית עדויות. בשלב זה תוצאות הפעולות אינן מחזקות את התשתית הראייתית נגד קטוסה".

בפרקליטות הצבאית מדגישים: "כלל המשתתפים סברו כי קיימות ראיות לכך שהקטינה נפגעה, וכן שקיימת תשתית ראיות מסויימת המצביעה על מעורבות של קטוסה בפגיעה בה. עם זאת, כולם סברו שאין בתיק החקירה כיום די ראיות לביסוס כתב אישום נגד קטוסה.

"לעמדת כולם, יש צורך בפעולות חקירה נוספות, באמצעותן ניתן יהיה למצות את כלל כיווני החקירה הדרושים, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים".

לסיכום: "בשורה התחתונה, לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, השלמות החקירה שבוצעו, וניתוח פעולות החקירה שעוד נכון לבצע, סבר הפצ"ר כי לא התגבש בתיק, לעת הזו, סיכוי סביר להרשעת קטוסה. על כן, החליט הפצ"ר לחזור מכתב האישום ולאפשר למשטרת ישראל להמשיך ולהשלים את החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר