זעם בשכונה הירושלמית

עשרות ילדות ואמהות בבית המשפט: רוצות גינה ב'בית ישראל'

בשכונה הירושלמית הוותיקה, נדהמו לגלות כי הגינה היחידה בסביבה, נלקחה לטובת פרוייקט מגורים והחליטו לעתור נגד העירייה לבית המשפט • לדיון היום, הגיעו האימהות והילדות • צפו בתיעוד (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחזה חריג נצפה היום (חמישי) בבית המשפט בירושלים. עשרות אימהות מלוות בילדותיהן הגיעו למקום, מתוך מטרה אחת: שיחזירו להן את הגינה בה ישחקו ויבלו בשעות הפנאי.

את המתקנים מהגינה היחידה בשכונת בית ישראל, עקרה העירייה בטענה כי הם עומדים לשפץ את המקום. נראה היה כי כך יהיה, כאשר כבר החלו להתקין סככה להגנה מפני השמש - אך אז חלה תפנית לרעה.

בשל הצורך לבנות את בית הספר 'בית יעקב' בסמוך לגינה, החליטה העירייה להרוס כליל את המקום - כך שלילדי וילדות השכונה לא נותר איפה לשחק.

ההורים הזועמים החליטו כי לא ייתכן שהם משלמים ארנונה כמו כל תושבי העיר, אך אפילו מצרך בסיסי, כמו גינת שעשועים, אין להם.

ועד פעולה הוקם במהירות, והם התארגנו ושכרו את עורך הדין אהרן פוגל, שהגיש בשמם עתירה לבית המשפט.

היום, התקיים הדיון הראשון, ומתוך מטרה להפעיל לחץ, הגיעו אימהות השכונה עם ילדותיהן אל בית המשפט בדרישה לגינת משחקים.

בינתיים בשכונה, עדיין לא ברור לתושבים האם מדובר רק במספר שנים ללא גינה, לאורך תקופת בניית בית הספר, או שמא הגינה לא תיבנה עוד במיקום זה.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מדובר בתוספת בינוי של 16 כיתות לימוד (אגף שלם) בבית ספר יסודי לבנות השכונה אשר נמצא במצוקת שטחים קשה. גינת זוננפלד שוכנת על המגרש החום האחרון שנותר לבינוי בשכונה ומהווה דרך המעבר היחידה עבור הקבלן של הפרויקט".

בעירייה טוענים כי "תהליך הבינוי עתיד לארוך בין 16-18 חודשים ובסיום הבנייה הגינה תושב לתושבים, תשוקם ותיבנה מחדש".

"עיריית ירושלים מבינה את מצוקת תושבי השכונה ומבקשת לגלות סבלנות ואורך רוח לאי הנוחות הזמנית הנגרמת, במיוחד לאור העובדה כי המטרה הסופית היא הענקת מקום לימוד ראוי ומכובד לבנות שכיום נאלצות ללמוד בכיתות לא תקניות ולא ראויות ובתנאים בלתי נסבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר