סאגת 'החוף הנפרד'

אברכים בבני ברק קובלים: "מכריחים אותנו לראות פריצות"

החוף הנפרד בהרצליה, שפעל גם עבור תושבי בני ברק החרדים - כבר לא, ואברכי בני ברק שנאלצים לעבור יחד עם ילדיהם בפריצות של תל אביב, מתלוננים. העירייה: "עד בין הזמנים הכל יסודר" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חוף בהרצליה. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לאחר הפרסום הראשון ב'כיכר השבת', על כך שהשנה, לאחר 20 שנה - החוף הנפרד בהרצליה לא ישמש את תושבי בני ברק, האברכים שנאלצים ללכת ל'חוף שרתון' בתל אביב, באין ברירה אחרת, זועמים על כך שעיריית בני ברק לא מסדרת להם קו ישיר לחוף, ובשל כך הם נאלצים לחזות בפריצות נוראה, עד שהם מגיעים לחוף.

חוף הרצליה ששימש את תושבי בני ברק ב-20 שנה האחרונות, מאז אסרו גדולי ישראל ובראשם הגר"ש וואזנר זצ"ל ללכת לחוף שרתון - בעקבות בעיות פריצות בכניסה וביציאה מהחוף הצמוד לחופים עם רחצה מעורבת, לא פועל השנה עבור תושבי בני ברק כפי שנחשף ב'כיכר השבת' זאת בשל ווטו שהטילו רבני העיר בשל בעיות הצניעות החמורות בחוף.

התושבים, מחוסר ברירה אחרת, נאלצים לנדוד לחוף הנפרד תל אביב, אך שם נתקלים בפריצות חמורה.

חברות התחבורה הציבורית שבעבר רצו לארגן נסיעות - לא מקיימות נסיעות מבני ברק לחופי הים בגלל העובדה שהרבנים מתנגדים.

מעקב 'כיכר השבת' מגלה כי המצב שנוצר חמור הרבה יותר, האוטובוסים לתל אביב, בימי שישי, מלאים בחרדים הנוסעים לחוף שרתון הנפרד בתל אביב, אוטובוסים שמגיעים למרחק 7-8 דקות מהחוף, והרוחצים נאלצים ללכת דרך אזור החופים הפרוץ.

אברך בני ברקי אומר ל'כיכר השבת': "הבנים שלי לא יוותרו על חוף ים, יש לארגן לפחות הסעות נפרדות לחוף כי אין 'דרכא אחרינא', המציאות היא שאלפי תושבי בני ברק נוסעים לשרתון, מה עדיף, שיכשלו יותר? וככל שמתקרבים לבין הזמנים עוד אלפים יוצאים לים. מישהו חייב להתעורר, או להסדיר חוף רשמי או לארגן הסעות לאיזה חוף קיים".

אלא של'כיכר השבת' נודע כי בימים אלו מתנהלים מגעים קדחתניים בין בכירי עיריית בני ברק לבכירי עיריית בת ים במטרה להסדיר חוף נפרד עבור תושבי עיר התורה והחסידות שיענה הן על דרישות הרבנים בנושאי צניעות וכשרות והן על צרכי הציבור המבקש חוף שיוכל לרחוץ בו.

בעיריית בני ברק חושפים ל'כיכר השבת' כי בשבוע האחרון יש התקדמות משמעותית במגעים לקראת סיכום, במטרה להגיע לבין הזמנים עם הבשורה של חוף נפרד וכשר עבור תושבי העיר.

תלמיד ישיבה הלומד בבני ברק מתריע בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני לומד בישיבה חשובה מאוד בבני ברק. ועשרות חברים שלי יוצאים לחוף שרתון בלילות לשחייה לילית ללא מציל. זו סכנה אמתית והכל כי אין חוף מסודר, שלא לדבר על סכנה רוחנית לצאת לתל אביב בלילות".

גורם בלשכת ראש העיר של בני ברק אומר ל'כיכר השבת' כי "חוף שרתון לא משרת את תושבי בני ברק כבר הרבה מאוד שנים בהוראת גדולי פוסקי עירנו זצ"ל ושליט"א. מידי שנה ההסעות לחופים פועלות רק אחרי ימי בין המצרים - תחילת ימי בין הזמנים. גם השנה יהיה לתושבי העיר חוף מוסדר והסעות מסודרות".

ל'כיכר השבת' נודע כי קבוצת תושבים שאכפת להם פתחו בעצומה לעירייה להסדרת הנושא לקראת בין הזמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר