פריצת הגדר וההכרעה

בבית הגרמ"ה הירש: דיון לילי על הפיצוץ ברישום הספרדי 

לאחר חשיפת 'כיכר' על הפיצוץ ברישום לישיבות הספרדיות בגלל 'בית שמעיה', התכנסו ראשי ישיבות לדיון חירום ובשל חילוקי הדעות - מתי להתחיל בחינות - עלו לקבל את הכרעת הגרמ"ה הירש (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הישיבה בבית הגרמ"ה הירש (צילום: יהודה קריאף)

חשיפת 'כיכר השבת': ראשי ישיבות ספרדיות התכנסו אמש (ראשון) לדיון לילי מיוחד במעונו של הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת 'סלבודקא', בעקבות הפיצוץ ברישום לישיבות הספרדיות.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', למרות המכתב של כל ראשי הישיבות הספרדיות, שלא לבחון השנה לפני התאריך י"ח בתמוז, הרישום התפוצץ אתמול בבוקר, כאשר ישיבה ספרדית ראשונה החלה לבחון תלמידים.

מדובר בישיבת 'בית שמעיה' בראשות הגר"ש אנגלנדר שמלכתחילה התנגד לאיחור זמני המבחנים - כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - ודרש לבחון במועד של הישיבות האשכנזיות.

אמש, לאור העובדה שישיבת בית שמעיה החלה במבחנים, התכנסו ראשי ישיבות ספרדיות לדיון חירום, כאשר חלקם צידדו שמאחר והבחורים כבר חזרו שוב ושוב על החומר הנלמד למבחנים, אין טעם להמתין עד י"ח בתמוז, ומאחר וישיבה אחת כבר בוחנת ממילא נפרץ הגדר שקבעו גדולי הדור.

מאידך, ראשי ישיבות אחרים צידדו כי אין לשנות את ההחלטה בגלל ישיבה אחת, ויש לאסור על ראשי הישיבות הקטנות לשלוח למבחנים בשום ישיבה - גם אם יוזמנו להבחן.

בגלל חילוקי הדעות עלו ראשי הישיבות בשעת חצות להתייעצות עם חבר מועצת גדולי התורה, הגרמ"ה הירש.

ראשי הישיבות אמרו לגרמ"ה הירש כי אחרי המבחנים הבחורים הולכים מסתובבים בטבריה וכבר אין להם מה לעשות.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר דיון ארוך הכריע הגרמ"ה הירש כי אין לבחון עד י"א בתמוז בשום אופן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר