איימו - וקיימו

האיראנים מודיעים: חרגנו ביצור האורניום המועשר

‏לאחר שאיימה במשך תקופה להפר את הסכם הגרעין עם מעצמות המערב ולחזור לייצר אורניום מועשר, בתגובה לסנקציות נגדה, מדווחת כעת איראן כי היא אכן ביצעה זאת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכור הגרעיני בבושהאר (צילום: סוכנות אירנא)

‏לא מדובר בהפתעה גדולה מידי, שכן קדמו לכך איומים רבים וגם הודעות של ארה"ב שבידיה מידע כי האיראנים כבר הפרו את ההסכם, אך עדיין יש בהודעה הפומבית של איראן היום שבירת כל המסגרות "הפרנו את הסכם הגרעין עם מעצמות המערב. חרגנו מכמות האורניום המועשר המותרת", נאמר בהודעת טהרן.

כזכור, ביום שני שעבר, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהורה בשנה האחרונה על יציאה מהסכם הגרעין עם איראן, חתם על הצו המטיל סנקציות נוספות נגד איראן, אותם תיאר הנשיא כ"כבדות", שישפיעו על גם מנהיגה העליון, חמינאי.

"אנחנו לא מחפשים קונפליקט, אבל לא נאפשר לטהראן להמשיך לממן טרור או לפתח נשק גרעיני. הסנקציות שנטיל על איראן לא יפסחו על משרדו של המנהיג העליון חמינאי", כתב טראמפ.

הצו נחתם על רקע אירוע הפלת המל"ט האמריקאי על ידי האיראנים לפני כשבועיים, אך לדברי טראמפ, הוא היה מטיל את הסנקציות גם ללא קשר לתקרית החמורה. כזכור, האמריקאים אף תכננו לתקוף את איראן אך ביטלו את התקיפה ברגע האחרון.

אחרי שחתם על הצו אמר טראמפ, "ארצות הברית מעוניינת שאיראן תפסיק לממן טרור, אני מחכה ליום שבו הסנקציות יוסרו ואיראן תהפוך שוחרת שלום".

הוא הוסיף, כי הוא מצפה לנהל מו"מ עם איראן. "אני מכיר הרבה איראנים, הם אנשים טובים. יש לי הרבה חברים איראנים שגרים בניו יורק והם אנשים ממש טובים".

בתקופה האחרונה איימו האיראנים כמה פעמים כי אם מדינות אירופה לא יסייעו להם בנוגע לסנקציות הם ישובו להעשיר אורניום בכמות גדולה שתאפשר ייצור נשק גרעיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר