הסערה בקרקוב

רבה של פולין במכתב לראש הקהל: הימנע מהפינוי

הרב מרדכי שודריך, חבר בוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ורבה של פולין, החליט להתגייס למען הקהילה של הרב גור אריה בקראקוב ופנה במכתב נרגש לראש הקהל (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רבה של פולין (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שהקהילה היהודית בעיר קרקוב שבפולין, החליטה לגרש את את קהילת חב"ד, בראשות השליח הרב אליעזר גור-אריה, מבית הכנסת העתיק בו התפללו עד היום, רבה של פולין מתגייס כדי לסייע לקהילה.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', כאשר הגיעו המתפללים אל בית הכנסת בבוקרו של יום שני השבוע, הם הופתעו לגלות כי הוא נעול וכי מספר בריונים רעולי פנים עומדים בשער ומונעים את הכניסה למקום.

רבה של פולין הרב מרדכי שודריך, חבר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', החליט להתגייס לטובתם של אנשי 'אייזיק שול', ופנה במכתב נרגש לראש הקהל של קראקוב טדאוש יעקבוביץ, שימנע את פינוי בית הכנסת.

פינוי בית הכנסת (באדיבות COL)

"טדאוש היקר", כותב הרב שודריך, "אנחנו מכירים שנים רבות. שנינו יודעים שהמטרה העיקרית של הקהילה היהודית היא לחזק ולהעמיק את החיים היהודיים בקהילה. זוהי האחריות החשובה ביותר של כל קהילה יהודית, וזה הערך המרכזי בה. יש לנו מצב בקרקוב שבה הגמינה היא היורש של כל נכסי הצבור מזמן המלחמה ולכן עליה מוטלת האחריות והמחויבות להשתמש בכספי הצבור כדי להעשיר את החיים היהודיים והדת בקרקוב ולא חלילה להתייחס אליהם כאל רכוש פרטי רק לרווחיה.

"אייזיק שול הוא המקום היחיד בקרקוב שיש בו מנין תמידי, מקום ממנו קול תורה יוצא כל יום. הפעילות של הרב באומל והרב גורארי מלאה לימוד תורה וערכים יהודים. בזכות עשייתם שלהם ושל אחרים אייזיק שול עונה על כל הצרכים של הקהילה. יש לתמוך ולעודד את זה.

"בניגוד לתמיכה הנדרשת, הקהילה ניתקה את החשמל של בית הכנסת ואחר כך את המים. והבוקר בריונים חמושים מנעו כניסתם של מתפללים לבית כנסת. ללא קשר למחלוקת אני קורא לגמינה למלא את המחוייבות הבסיסית שלה, לפתוח את דלתות בית הכנסת ולאפשר ליהודים להתפלל שם לה'".

הרב חתם את מכתבו וכתב: "אנא למד את הלקח מפרשת השבוע, פרשת קרח, למצוא את הדרך לתמוך אחד בשני ולא להישאר במחלוקת. שלום, מרדכי שודריך".

ראש הקהל של קראקוב הגיב לפניית 'כיכר השבת' ומסר כי "יש בעיות בין הקהילה היהודית לבין חב"ד". לגבי השאלה, הרי יש עוד מתפללים מלבד חב"ד הוא החליט שלא להשיב. לכשתתקבל התגובה המלאה נכניס אותה ככתבה וכלשונה.

מטעם 'ועידת רבני אירופה' נמסר: "מצטרפים לקריאתו של הרב הראשי לפולין הרב שודריך שליט"א להימנע ממעשים אשר גורמים לחילול שם שמים וחילול שם העם היהודי ולאפשר לפתוח מיידית את בית הכנסת איזאק לתפילות וללימוד תורה כפי שהיה עד היום יחד עם הרב גוראריה והרב באומל שליט"א, ואם יש טענות כלשהן יש להפנותם לבית דין, ועד למתן פסק דין על פי תורה יש להשאיר את בית הכנסת איזאק פתוח לתפילות כפי שהיה עד היום. והאמת והשלום אהבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר