"בשל" או לא? כך תדעו אם הגיע הזמן לגמול את הילד מחיתולים

בן השנתיים שלך עוד לא "בשל" לגמילה מחיתולים? דעי, הוא לא יקום בבוקר בהיר אחד, יזרוק את החיתולים ויתיישב על האסלה. הנה סימנים שיעזרו לך להחליט אם הגיעה העת להתחיל בתהליך (בבית)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"אני מחכה שהיא תהיה מוכנה" - מכירים את המשפט הזה? אז אם את חושבת שבבוקר בהיר אחד הילדה שלך תקום, תזרוק את החיתולים ותתיישב על האסלה - את חיה בפנטזיה. יש סיבה למה באנגלית גמילה מחיתולים נקראת בכלל "אימון בסיר", בתרגום חופשי, אז עלייך לקחת את המושכות לידייך. החדשות הטובות: ישנם סימנים שיעידו כי הפעוט שלך מוכן להתמודד עם היפטרות מחיתולים. ג'יימי גלוואקי, מומחית בנושא ואפילו חיברה עליו ספר, מספרת מהם:

הוא רוצה לרצות אתכם

מתישהו בין גיל 20 ל-30 חודשים, הילד שלכם נמצא בהפוגה התפתחותית - הוא שולט באכילה, בהליכה, בחרדת ההפרדה - ועכשיו הוא בעצם מנסה לרצות אתכם או על ידי הצגת השימוש המופלא שלו במזלג, או איסוף הצעצועים שפיזר בחלל הבית וזה הזמן המושלם להציע לו להגיד "ביי ביי" לחיתולים. לאחר 30 חודשים, פעוטות מבינים את הדבר הזה שנקרא 'אינדיבידואליות' ו"לא" זו המילה השגורה ביותר בפיהם, מה שהופך את התחלת התהליך לקשה בהרבה.

הוא מוצא מקום מיוחד להתפנות בו

ילד שפונה אל הפינה המבודדת של החדר, בעצם מחפש פרטיות - סמן חיברות חיוני. התחילו לגמול את הילד הזה.

הוא מדקלם שוב ושוב שירים מהגן

או את המילים בספר האהוב עליו. הנקודה היא, כי הפעוט שלכם למד משהו דרך חזרה והוא להוט ללמוד דרך חזרה, שוב. שימו אותו על הסיר באותו זמן בכל יום; תרגול מביא לתוצאות.

מבקש את מה שהוא זקוק לו

גם אם לפעוט שלכם אין אוצר מילים גדול, אתם יודעים ש"מיי" זה מים והצבעה על המדף הגבוה בחדרו, אומרת שהוא רוצה את האוטו שמונח שם. נצלו את היכולת המתפתחת הזאת לביטוי צרכים באמצעות העלאת השאלה: "אתה צריך לשירותים?", כל הזמן. בסופו של דבר, הוא יבין את הנקודה.

הוא מתייחס לגמילה של חברו

ילדים רואים הכל, אז כאשר החבר הטוב ביותר שלו רץ לשירותים בגן, השתמשו בו כנושא לדיון. זה רק עניין של זמן עד שהוא ירצה לעשות את כל מה שהילדים האחרים בסביבתו עושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר