מדינת ישראל, 2019

תיעוד מחריד: בלש המשטרה כמעט תולש את פאות העצור

מעצרו של מרדכי קרויזר, באשמת "תקיפת שוטר" - אשמה שהופרכה בזכות סרטון - מתבררת כחמורה עוד יותר. בתיעוד חדש הנחשף ב'כיכר' נראה בלש מושך בחוזקה בפאותיו בעת המעצר • צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המעצר ומשיכת הפאות (צילום: באדיבות המצלם)

מעצרו של מרדכי קרויזר, בערב שבת קודש בבית שמש, באשמת "תקיפת שוטר", עורר סערה עצומה בעקבות תיעוד וידאו שהוצג בבית המשפט ופורסם לראשונה ב"כיכר השבת", שחשף את רגעי המעצר, בהם הוא נראה עומד בחניית הבניין מבלי שנטל חלק במהומה, כשהוא לא מתנגד למעצר ואינו תוקף שוטר.

אלא שבסרטון וידאו חדש, הנחשף כעת ב'כיכר השבת', נראים רגעים חדשים ומזעזעים ממעצרו של קרויזר, כאשר בעודו מובל אל הניידת, כשסביבו מספר שוטרים - ולמרות שאינו מתנגד כלל למעצר וצועד יחד עם השוטרים תוך שידיו כבולות בידיהם ללא אזיקים, נראה לפתע אחד הבלשים כשהוא מושך בחוזקה בפאותיו.

התיעוד המלא: המעצר ומשיכת הפאות

וכך, במשך שניות ארוכות, נראה הבלש מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר כשראשו מתקפל בכאב ואינו מתנגד או נוקט בכל פעולה שהיא המצדיקה את ההתעללות האכזרית הזו - עד שהגיעו אל הניידת המשטרתית.

בשיחה עם "כיכר השבת", משחזר קרויזר בכאב: "הוא משך לי את שתי הפאות, זה היה אירוע מביש וכואב, אם הוא היה מושך עוד טיפה - הפאות שלי היו נקרעות. לא יכולתי לעשות כלום, גם לא להתנגד, כי אז היו אומרים שתקפתי שוטרים".

לדבריו, "הרגשתי נורא מבוזה, הרגשתי שהיהדות שלי בסכנה, לא חוויתי אירוע כזה שמושכים לי בפאות, זה היה כואב ומבזה. זה ניסי ניסים שהכל צולם".

תגובת המשטרה לתיעוד החדש לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשזו תתקבל, נפרסמה.

כזכור, במוצאי שבת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, אך יממה לאחר הצגת הסרטון, הפתיעה המשטרה בבית המשפט כשביקשה לשחררו בתנאים, בהם ערבות עצמית וערבות צד ג' והרחקה מכל התקהלויות.

התיעוד שחשף: העצור לא תקף שוטר

פרקליטו, עו"ד רועי פוליטי, אמר בדיון אתמול כי אין חשד סביר לקיום העבירות המיוחסות לו ויש לשחררו ללא תנאים. הוא חזר בדבריו על טענות המשטרה כי קרויזר היה "דומיננטי" בהפגנה בה נזרקו אבנים וכי כשניסו לעצור אותו השתולל, תקף שוטר וגרם לשבירת רגלו של בלש, אלא שהסרטון הציג את אי השתתפותו בהפגנה ואי התנגדותו למעצר.

ביהמ"ש החליט לשחררו בתנאים שביקשה המשטרה, וציין כי החשד הסביר כנגד המשיב עדיין קיים מאחר ובסרטון לא ניתן לראות - כטענת המשטרה - את האירועים שקדמו למעצר.

כמו כן הורה בית המשפט למשטרה להעביר את חומרי החקירה למחלקה לחקירות שוטרים.

המשטרה, בתגובתה ל'כיכר השבת' על הסרטון שנחשף, מסרה את הדברים הבאים: "כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים. השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל. החשוד הובא בפני בית משפט, בו קבע השופט כי חומר החשדות מעלה מסוכנות ברורה מהחשוד, האריך את מעצרו והחקירה בעניינו נמשכת".

במשטרה הוסיפו תיעוד של השבר ברגלו של השוטר וכן הנזק שנגרם לניידת.

הרגל השבורה של השוטר (צילום: דוברות המשטרה)
הניידת שניזוקה (צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר