צפו ב'המבקר'

המתופף של ה'גדולים' שכבש את גלגל"צ

הזמר והיוצר יהושע לימוני, מתארח בתכנית 'המבקר' לרגל צאת אלבומו החדש. לימוני שתופף עבור רבים מבכירי המוזיקה הישראלית חזר בתשובה ויוצר מוזיקה יהודית משובחת (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא ויוחנן בלייך)

הזמר והיוצר יהושע לימוני, התחיל בכלל כמתופף צמרת במוזיקה הישראלית לאט לאט הוא הפך ליוצר עצמאי וגם חזר בתשובה. לרגל צאת אלבומו החדש "מתפוצץ", החמישי במספר והשלישי מאז חזר בתשובה הוא הגיע לתכנית 'המבקר' של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' נתנאל לייפר וסיפר על היצירה והתהליכים שעבר.

"התחלתי בתור מתופף וניגנתי עם הרבה אמנים כאביתר בנאי, עוזי חיטמן, פבלו רוזנברג, 'שפיות זמנית' ו'הקיץ האחרון' ובאיזה שהוא שלב, בשל תהליכים שעברתי, התחלתי לכתוב שירים למרות שאף אחד לא החזיק ממני כזמר ויוצר, והיו הרבה הרמות גבה משהו בי בער ליצור", מספר לימוני.

"בהתחלה זה היה רק אני עם עצמי בחדר ואז נולד לו הצורך להוציא את היצירה החוצה, קבעתי עם חברים להתאמן ונולד לי תאבון לעוד. בניתי את ההרכב 'יהושע', זה היה הפנטזיה שלי כל החיים הייתי 'שוקי' ולא זכיתי להיקרא בשם שלי האמיתי ומימשתי את הפנטזיה על ההרכב שלי", אומר לימוני.

הלהקה הייתה הצלחה גדולה שלושה שירים נכנסו לגלגלצ והם אף זכו בתחרות שנקראה הדבר הבא בחוף ניצנים, "משם התגלגלתי לאלבום השני שכבר היה אלבום סולו ובסופו התחלתי תהליך של חזרה בתשובה והתחיל לי הרצון להתעורר".

לשאלה מדוע חזר בתשובה הוא משיב בחיוך, "זו שאלה שהיא מורכבת אבל גם מאד פשוטה, במקרה שלי יש לי תשובה מנוסחת בגלל שלקח לי המון זמן להתחתן בתוך החזרה בתשובה ובדייטים הרבים שהייתי השאלה הזו ישר הייתה עולה כך שכבר הייתה לי תשובה מנוסחת".

"שלוש סיבות הביאו לחזרה בתשובה שלי, הראשונה: ביטחון, חיפשתי ביטחון וזה דיבר לצורך הכי בסיסי שלי הרגשתי אבוד בעולם. מטבעי אני עדין קצת וזה שמר עליי. הסיבה השנייה: משמעות, אני זוכר את עצמי עומד מול המראה ושואל את עצמי מה זה הכל? חיפשתי משמעות לקיום שלי והסיבה השלישית: תפילה, מאז ומתמיד גם כחילוני היה לי חיבור מיוחד לתפילה. הייתי נמצא כל היום בבית הכנסת ביום כיפור וזה חיבר אותי ליהדות", מסביר לימוני.

לשאלה כיצד היה זה לעבור מעומק הבמה כמתופף לקדמה שלה הוא משיב, "זה מקצוע אחר ממש, יש הפרש של מטר וחצי סך הכל אבל זה שני עולמות שונים לגמרי. המתופפים שניגנו איתי בההרכב סבלו הרבה עד שהבנתי שלא כולם צריכים לנגן כמוני. בתחילה ויתרתי על התופים ועמדתי בקדמת הבמה, היום אני חושב שזה היה ממש טירוף, אבל כנראה שהיה לי צורך מאד גדול לעשות את זה. בשנים האחרונות התופים באים אליי לקדמת הבמה ובהופעות של השנתיים האחרונות אני חלק גדול מההופעה מתופף וזה כיף גדול".

האלבום החדש חשף את לימוני שוב להצלחה עם הלהיט "חבלי משיח" חידוש שלו לשירה של נעמי שמר שהפך למושמע מאד בתקופה האחרונה בתחנות הרדיו ובגלגלצ. "אני חושב שהצלחה באה מבפנים, כמעט אך ורק. אני מאמין שמי שרוצה להצליח מצליח, זה מאד מפחיד אותי להצליח, עד היום יש לי מלחמה עם זה, אבל כעת המקום הזה יותר בשל אצלי ובא לו להתפוצץ ופחות בא לו על ההגנות ולכן גם אני חושב שהגיעה ההצלחה".

לימוני מסביר כי הרצון להצליח גם שינה את היצירה שלו והפך אותה ליותר מלהיבה, "באלבום החדש יש גם הרבה אלמנטים אלקטרונים ויותר חוצפה ואני חושב שזה תהליך שקורה לי עם השנים, בעבר לכתוב שירים קצביים היה פחות זורם לי בדם והיום זה בא לי יותר בקלות".

לימוני מתייחס להצלחה של 'חבלי משיח' ואומר כי מדובר בהפתעה גדולה בשבילו. "אני בכלל לא בניתי על השיר הזה כאחד השירים שהולכים להוביל את האלבום. המפגש שלי עם השיר הזה היה לפני שמונה שנים בערב זיכרון אלטרנטיבי בו בחרתי לשיר את השיר הזה שכתבה והלחינה נעמי שמר אבל באופן מחובר לגמרי למסורת בצורה עמוקה. כבר שבחרנו את השיר לא הצלחתי לסיים את השיר והייתי מתחיל לבכות באמצע. היינו יושבים אני ואסי הגיטריסט ובבית השני הייתי מתחיל להיחנק ואז כבר ידעתי שאני הולך לעשות איתו משהו. לקח לי שמונה שנים והוא השיר שעבר הכי הרבה טלטלות שינתי לו הרבה דברים והסתבכתי אותו, אמרתי לעצמי אין סיכוי שיצא משהו מהשיר הזה ודווקא הוא תפס..".

צפו בראיון המלא ובביצוע לייב באולפן ללהיט "חבלי משיח".

לשירים המלאים מפינת המסננת:

רולי דיקמן - מרים אותי תמיד

דודי פרישמן במאשאפ יהודי ישראלי

להקת פומפדיתא - ישתבח שמו

אביתר בנאי בשיר לזכר אחיו מאיר

שמואל נעמן - לב טהור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר