בראיון ל'כיכר השבת'

שיינדי קרויזר - אשת העצור המוכה: "מפחדת עלי, ועל ילדי"

אשתו של החרדי ששוטר משך בפאותיו באכזריות - כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - מתארת בראיון מיוחד את השתלשלות האירועים הקשה, את פחדיה הגוברים ואת חוסר ההתחשבות במצבה הרפואי (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Orel Cohen /Flash90)

בראיון ארוך ל'כיכר השבת', מתארת שיינדי קרויזר, אשתו של מרדכי שנעצר בידי המשטרה והותקף באלימות ובמשיכת פאות בידי אחד השוטרים, את תחושותיה הקשות ואת הפחד שהיא מרגישה מאז האירוע החמור.

תחילה מגוללת גברת קרויזר את השתלשלות העניינים המחרידה שאירעה בבית שמש, שהתיעוד שלהם נחשף ב'כיכר השבת' - ומאז מסעיר את המדינה ואף הוביל בינתיים להעברת השוטר האלים מתפקידו הנוכחי.

"בדיוק שחררו אותי לבית, לשבת, אחרי אשפוז בבית חולים", פותחת שיינדי, "ועמדתי בכניסה לבניין עם ארבעת הילדים שלי. בעלי התקדם קצת אל מחוץ לבנין, והסתכל מהחניה על מה שקורה, ופתאום אני רואה שכמה שוטרים קופצים עליו וממש מתחילים לתת לו מכות".

לדבריה, "האמת, שבהתחלה לא הבנתי שאלו שוטרים, כי לא היה להם זיהוי, אבל כשהבנתי שהם שוטרים, צעקתי להם: 'אתם עוצרים את הבן אדם הלא נכון'. בשלב זה אחד השוטרים נתן לבעלי אגרוף לתוך הפנים, וגם שבר לו את המשקפיים (אגב, הוא לא רואה כלום בלי משקפיים)".

"הילדים שלי, שהיו לידי ולצערי ראו הכל, היו בהלם; הם לא הבינו מה קורה. ואז השוטרים, בדרך לניידת, התחילו למשוך לו בפאות. חצי מהפאות שלו נתלשו; אני זוכרת איך הפאות היו נראות קודם, כדי להשוות לאיך שהן עכשיו", מספרת גברת קרויזר.

התיעוד ממשיכת הפיאות (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

שיינדי מוסיפה וטוענת, כי "אחרי שבעלי שוחרר מהמעצר, הוא סיפר לי, שכשהוא הגיע לתחנת המשטרה, שוטרים נתנו לו עוד כמה סטירות, סתם כך".

"במהלך מעצרו, בעלי סיפר לשוטרים: יש לאשתי היריון מסובך, ואני צריך ורוצה להיות איתה כשהיא חווה מדי פעם רגעים קשים, ולעקוב מקרוב. גם אני ניגשתי לשוטרים, ואמרתי ששלחו אותי מבית החולים רק לשבת ואני רוצה להיות איתו. מה הם הגיבו?", טוענת שיינדי קרויזר: "אחד מהם אמר לבעלי "תעזוב את אשתך עכשיו, זה לא הזמן שלה... ושוטר נוסף ענה לי שאגיע לתחנה ו'נראה שם מה לעשות'".

שיינדי ממשיכה: "הגעתי לתחנת המשטרה בבית שמש, המתנתי שעה בחוץ, בשמש, הסברתי לשומר שם שאני לא מרגישה טוב, שיכניס אותי לשבת - ואז מישהו אמר לו שם, ב'קשר': 'תעיף את החרדית'.... בשלב זה הבנתי שלא יכניסו אותי, אז חזרתי לבית, הבאתי לו משם קפה ומשהו לאכול, אבל גם את זה לא הכניסו לו".

"קשה לי להיזכר בכלל בכל מה שהיה. אני לא זוכרת אם אי פעם שמעתי את בעלי מרים קול על מישהו, אז לתקוף שוטר? זה ממש לא בעלי. הוא אדם שיושב ולומד כל היום, בחיים לא פגע בזבוב".

ובסיום דבריה, מדגישה אשתו של העצור שהתפרסם שלא בטובתו: "אני מפחדת כרגע ממש להצטלם בתקשורת, כי אני מפחדת שהמשטרה תתנכל אלי או לילדים שלי. מה שחשוב לי, הוא שהצדק ייעשה בסופו של דבר לא רק עם בעלי, אלא עם כל מי שנתקל באלימות של שוטרים".

במשטרת ישראל ביקשו למסור, במענה לפניית 'כיכר השבת', כי מאחר והמקרה עבר לטיפול מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), אין להם כרגע מה להגיב - מעבר לתגובה הראשונית, עם חשיפת האירוע החמור ב'כיכר השבת'.

בתגובה ההיא נכתב: "כוחות המשטרה שהגיעו לאבטח נציגי רשות מקומית בביצוע צו, התמודדו עם מפרי סדר אלימים שידו אבנים לעברם וגרמו לפציעתם ולנזק לניידות ולבצע מעצרים. השוטרים פעלו לעצור את החשוד שהתנגד למעצר ובמהלך המעצר נפגע שוטר מרגלו ונגרם לו שבר. לצד האמור, הועבר החומר לבדיקה של מח"ש כמקובל. החשוד הובא בפני בית משפט, בו קבע השופט כי חומר החשדות מעלה מסוכנות ברורה מהחשוד, האריך את מעצרו והחקירה בעניינו נמשכת".

בהמשך הודיעה המשטרה, כזכור: "החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים ובמקביל, הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו באופן מיידי עד לבירור הנסיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר