"זה היה כאב מאוד גדול"

שחזור משיכת הפאות: 'אלימות קשה, הרבה מכות ובעיטות'

לאחר שהגיש תלונה במח"ש נגד השוטרים שהיכוהו ומשכו באכזריות בפאותיו, מרדכי קרויזר משחזר בפני "כיכר השבת" את שאירע: "זה היה כאב מאוד גדול. זה זלזול והשפלה גדולה" • צפו (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצאתו ממשרד המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים, שם הגיש תלונה נגד השוטרים שהיכוהו ומשכו באכזריות בפאותיו, כפי שתועד ונחשף ב"כיכר השבת" בסרטון שהסעיר את המדינה, התייצב מרדכי קרויזר מבית שמש מול מצלמות "כיכר השבת", ושחזר את שאירע בערב שבת קודש.

תחילה, נשאל קרויזר, איך הוא מרגיש אחרי הגשת התלונה ואמר: "אני מקווה לטוב".

לאחר מכן, החל קרויזר לשחזר את שאירע וסיפר: "אני גר שם באותם בניינים, בחניה איפה שזה קרה. עמדתי סמוך לאשתי ולילדיי ליד הבניין שלי וראיתי את הבלגן. בשלב מסויים התקרבתי לסוף החניה ואחרי שנעמדתי שם, הגיעו השוטרים, חלק מהם נכנסו לחניה, תפסו אותי, נתנו לי מכות והפילו אותי על הארץ.

קרויזר במח"ש, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"בהמשך הצטרפו עוד כמה שוטרים שהמשיכו עם אלימות קשה והרבה מכות בראש ובעיטות בשאר חלקי הגוף. נגררתי על ידם ובאמצע הדרך, העמידו אותי והתחילו למשוך לי את הפאות תוך כדי צעקות: 'אתה תמות היום'. בהמשך הכניסו לניידת משטרה ולקחו אותי לתחנת בית שמש שמה המשיכו באלימות, הריצו אותי לברז בסוף המסדרון לשטוף את הפנים. הכניסו אותי לחדר ואיימו עלי שאסתובב לקיר ואם לא יכניסו אותי לקיר.

"לפני כן גם אמר לי שכל מה שהוא אומר לי שאני יעשה גם אם הוא אומר לי להפסיק לנשום. חיכתי זמן מה עד שלקחו אותי לחוקר. בסוף החקירה ביקשו חתימה אז שאלתי מה השעה וענו לי שכבר שמונה וכמה דקות אז לא רציתי לחתום כי כבר אחרי השקיעה, השאירו אותי בתא בתוך תחנת המשטרה. באמצע הלילה רצו להעביר אותי למגרש הרוסים, סירבתי בגלל חילולי השבת. התנגדתי עוד פעם ועוד פעם אבל לקחו אותי למגרש הרוסים בשבת".

התיעוד המלא: המעצר ומשיכת הפאות

איך הרגשת כשמשכו לך את הפאות?

"זה היה כאב מאוד גדול. זה היה נורא וזה גם זלזול והשפלה גדולה".

מה אתה מצפה שיעשו לשוטר עכשיו?

"הגשתי תלונה. נראה מה יקרה".

אם לא הצילום שנחשף, הייתי עדיין עצור ומואשם בתקיפת שוטר...

"יש עדיין כאבים, אבל ב"ה כבר מרגיש יותר טוב".

כפי שדווח לראשונה, מוקדם יותר ב"כיכר השבת", קרויזר הגיע עם עורך דינו רועי פוליטי למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים והגיש תלונה מסודרת ומפורטת בפני חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, נגד השוטרים שהיכוהו.

התיעוד שחשף: העצור לא תקף שוטר

בנוסף, כך נודע ל'כיכר השבת', בכוונת האברך להגיש לבית המשפט, באמצעות עו"ד פוליטי, תביעה אזרחית נגד המשטרה, כדי לקבל פיצוי כספי, כפי שמגיע לו.

עו"ד רועי פוליטי אישר ל'כיכר השבת' את הפרטים ואמר כי "בכוונתנו לוודא שאיש לא יבצע שוב מעשים מחרידים שכאלה, ותביעה אזרחית בגין הנזקים שנגרמו לקרויזר - ולילדיו שנאלצו לצפות במחזה המביש - היא אחד האמצעים בהם ננקוט".

כזכור, בסוף השבוע האחרון צפה האברך מן הצד, במהומה שהתפתחה סביב פינוי של בית כנסת בעירו, כשלפתע - כפי שניתן לראות בתיעוד - ניגשו אליו שוטרים ובלשים והחלו לעצרו ולהכותו. תחילה הוא נעצר בגין "תקיפת שוטר", אך לאחר שהשופט צפה בסרטונים מהשטח, שנחשפו ב'כיכר', הוא שחררו באופן מיידי.

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' של התיעוד המחריד, הנוסף, בו נראה שוטר מושך באכזריות, שוב ושוב, בזקנו של קרויזר, פרצה סערה ציבורית - בשיאה הועבר השוטר מתפקידו הנוכחי ומח"ש פתחה בחקירה.

חשיפת "כיכר השבת" >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר