שעות של מתיחות

צה"ל התנצל על הירי השגוי, אבל חמאס מאיים: "האויב יישא בהשלכות"

השעות הבאות יגלו האם ארגוני הטרור ברצועת עזה מקבלים את ההתנצלות הישראלית על ההרג השגוי של איש חמאס, או לא - ופותחים בסבב לחימה חדש • האיומים, כבר נשמעים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
סינוואר, מנהיג חמאס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בחמאס החלו להשמיע מסרים מאיימים לישראל, בעקבות מותו בצהריים של פעיל הארגון, מירי כוחות צה"ל. "הרג הפעיל לא יעבור ללא מענה, האויב יישא בהשלכות", אומרים כעת בזרוע הצבאית של חמאס.

טלאל אבו-זרייפה, חבר בלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית וחבר ב'וועד צעדות השיבה', הסביר: "איננו יכולים לעמוד בחיבוק ידיים מול הפשעים שמבצעת ישראל, במיוחד לאור ההרוג. החמ"ל המשותף של הפלגים מתכנס בשעה זו, על מנת לדון בתגובה לפשעים של הכיבוש".

שיגור רקטות מעזה לישראל, בסבב האחרון (צילום ערבי: מתוך טוויטר)

כזכור, צה"ל תחקר את האירוע בגבול וטען כי הכוח טעה בזיהוי. לפי הודעת דובר צה"ל, תחקיר ראשוני של התקרית העלה כי החיילים טעו בזיהוי; חשבו שמדובר במחבל וירו באיש משמר הגבול של חמאס.

מפרטי התחקיר מתברר, כי מספר פלסטינים התקרבו לגדר ואיש חמאס, מכוח משמר הגבול של הארגון, התקרב אליהם - ככל הנראה בניסיון להרחיק אותם. כוח צה"ל שראה את הקבוצה ליד הגדר, זיהה בטעות את 'פעיל הריסון' כמחבל חמוש, ולכן ביצע ירי שפגע בו.

מקורו של הירי, הבהיר צה"ל בהודעה מתנצלת משהו, הוא ב"אי הבנה". הצבא אף הבטיח כי "האירוע יתוחקר".

חיילים בגבול. אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

על פי דיווחים בכלי התקשורת, במהלך היום מעבירה ישראל מסרי הרגעה לרצועת עזה, באמצעות גורמים שונים, ובשל כך אף מגיעה המשלחת המצרית לרצועת עזה.

השעות הבאות יבהירו את התמונה באשר למתיחות הביטחונית המתחדשת בדרום; האם ארגוני הטרור מקבלים את ההתנצלות הישראלית או לא - ופותחים בסבב לחימה חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר