הוארך מעצרן

החשד: המטפלות הטיחו את הפעוטות מגובה חצי מטר

בית המשפט קיבל את טענת המשטרה כי קיים חשד סביר למעשי התעללות בפעוטות מצד 3 נשים מביתר עילית, למרות טענתן שמדובר ב"נקמה", והאריך את מעצרן ב-3 ימים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שתי המטפלות החרדיות, בבית המשפט. היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרן של שלוש המטפלות מביתר עילית, שתיים מהן חרדיות, החשודות בהתעללות בפעוטות עד גיל שנה, בגן פרטי בהתנחלות תקוע שבגוש עציון.

השופט אלעזר ביאלין החליט להאריך את המעצר עד ליום רביעי, והוסיף כי בהיעדר התפתחות משמעותית אחרת - הוא מורה שלאחר מכן הן ישוחררו בתנאים.

"התשתית הראייתית מבססת חשד סביר", אמר השופט בהחלטתו, ציין כי חלה התפתחות מאז הגשת התלונה והוסיף כי האירועים המיוחסים להם משתרעים על פני תקופה וכי לא מדובר ב"אירוע טרי" - מה שלדבריו מפחית את החשש לשיבוש חקירה.

העבירות בהן הן חשודות: התעללות פיזית או נפשית בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ואי דיווח. במטפלות הוטח בין היתר החשד שטלטלו ילדים, הטיחו אותם מגובה חצי מטר והצמידו את ראשם למיטה. הן מנגד בטוחות, כפי שדווח, כי הכל עלילה מצד עובדת לשעבר שהסתכסכה עמן והחליטה לנקום.

המשטרה ביקשה להאריך את המעצר עד יום חמישי, ונציגה בדיון אמר: "מדובר במספר רב של אירועי תקיפה של תינוקות בגיל אפס עד שנה".

"כל האירוע מתחיל לפני שלושה חודשים, עם תלונה של סייעת בגן על תקיפה של שני קטינים שנה קודם לכן. בשבוע שעבר נחקרו שתי חשודות ושוחררו, אך מאז הצטברו עדויות וראיות נוספות הקשורות את החשודות לביצוע מעשים. החשודות נחקרו, וחלקן אף הודו במיוחס להן ומסרו גרסה מפורטת לאירועים", הדגיש השוטר.

לפי נציג המשטרה, "אחת החשודות אמרה שהטיחה ילד, לא הניחה ילד. ולא פעם אחת. אלא כמה פעמים". מקורבים של אותה חשודה אמרו מנגד, כי היא לא מבינה טוב עברית.

עו"ד ורד בירגר, המייצגת את אחת החשודות, שאלה למה לא עצרו את החשודות מיד, אם היתה תלונה על אלימות כבר לפני שלושה חודשים. נציג המשטרה הגיב, כי תשובתו לכך נמצאת בתוך דו"ח סודי. באשר לחשודה נוספת אמר נציג המשטרה, כי ישנה שורת ראיות הקושרות אותה לעבירה, בעוד עורך דינה חן הולנדר טען מנגד: מדובר בסכסוך בין עובדות שבגינו הוגשו התלונות.

דבריו של עו"ד הלוי

עורך הדין דוד הלוי, המייצג את החשודה השלישית, אמר: "בהיבט של המסוכנות, נראה שלמשטרה לא היה אכפת שהמטפלות יישארו בגן ואולי ימשיכו להכות ילדים... הסייעת שהתלוננה התחילה לצלם את העובדות שם, והביאה את זה למשטרה".

כל עורכי הדין טענו, כי "מדובר במעצר ראווה ב'עידן (כרמל) מעודה'" - הגננת המתעללת מראש העין, שהפרשה שלה יצרה סערה ציבורית בנושא זה של התנהלות גננות.

נציג המשטרה השיב: "משטרת ישראל לא מבצעת ציד מכשפות כשאין ראיות. בכל התקופה הזו, בוצעו פעולות חקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר