ההסכמים נחשפו

נתניהו הסכים: עבודות בשבת רק באישור הרבנות

בהסכמים הקואליציוניים בין ראש הממשלה נתניהו לבין השותפות העתידיות סוכם כי חוק הגיוס יגובש לפי "מתווה אטיאס" הקובע שיעדי הגיוס יועברו לסמכות הממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לפני פיזור הכנסת, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיכום עם השותפות הקואליציוניות העתידיות, הסכמים שנחשפו הערב (שני) בחדשות הערב של כאן 11.

לפי דיווחו של מיכאל שמש, ההסכמים כללו התחייבות של נתניהו כי העבודות תוך כדי חילול קדושת השבת יבוצעו רק בתיאום עם נציג הרבנות הראשית.

בהסכמים נקבע עוד חוק הגיוס יאושר לפי "מתווה אטיאס" הכולל את ביטול פקיעת החוק והעברת היעדים מהחוק הקיים לסמכות הפיקוח של הממשלה.

באחד הסעיפים נקבע כי "לאור ההכרה בערך השבת וחשיבות שמירת השבת שר הרווחה לא יעשה שימוש בסמכותו לאשר עבודות בשבת, אלא לאחר דיון ותיאום עם נציג הרבנות הראשית".

"ייקבע נוהל לפיו במקרים של עבודות ציבוריות רחבות היקף העלולות לחייב ביצוע עבודות בשבת, יידרש כבר בשלב התכנון לצרף התייחסות לכך ולהציג חלופה - בתיאום עם נציג הרבנות הראשית".

מנגד, לפי הדיווח, הסעיפים הכוללים את הרפורמות המשפטיות, חוק החסינות ופסקת ההתגברות – לא נכנסו להסכם.

ח"כ יאיר לפיד מסר בתגובה: "ההסכמים הקואליציוניים שנחשפו הערב הם רק הפרומו להסכמים הקואליציונים שביבי חולם עליהם בממשלה הבאה שלו. בחרת ביבי קיבלת מדינת הלכה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לפרסום ומסר: "זהו קצה הקרחון של הסכמי הכניעה שנתניהו חתם עם החרדים, הסכמים שהיו אמורים לרסק את הסטטוס קוו במדינת ישראל לכיוון מדינת הלכה. לאט לאט אנו מגלים את השערוריה שהיתה עולה למשלם המיסים מיליארדי שקלים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "במשך 13 שנים ראש הממשלה נתניהו שומר וישמור על הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה - ללא שום שינוי. לא הייתה שום פגיעה בסטטוס קוו בענייני דת ומדינה ולא בענייני מערכת המשפט. הסמכות הסופית בענייני עבודות בשבת תמיד תהיה בידיו של שר העבודה והרווחה. אפילו הדיווח המוטה הזה מעיד שוב שחוק החסינות לא היה על הפרק ולא יהיה על הפרק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר