הראיון המלא - צפו

ראש הישיבה שהותקף: "זה כמו רצח, לא יעזוב אותי בחיים"

"עשרות נערים שמסתובבים בכיכר החתולות - זה בגלל דברים כאלו", משוכנע הרב יחיאל קסל • על הטראומה שעבר, ההתמודדות כיום - והמסרים שלו לנוער, להורים ולקהילה; אסור לפספס (כיכר TV)

הרב קסל בראיון המטלטל (צילום: כיכר השבת)

לא מתנערים - פרק חמישי: והפעם - על תופעת התקיפות החמורות והאכזריות של בני נוער, הגורמות בין היתר לנשירתם מן המערכת. כפי שמוכיחים הנתונים העגומים שבפרק הראשון, לנערים שעברו תקיפות אלו יש סיכוי רב לנשור ממערכת החינוך בה גדלו.

במסגרת סדרת הכתבות "לא מתנערים" על הנוער הנושר - מבית פרויקט 'חנוך לנער' - רצינו לשמוע את דעתו של הרב יחיאל קסל, רב כפר הנוער 'זוהרים', שנחשב כיום, כמומחה מוכר בתחומו. במהלך השיחה עמו - מול המצלמה, הופתענו כאשר חשף בפנינו את דבר הפגיעה הקשה שעבר בילדותו.

לפני הראיון, חווה הרב הטרדות, הצקות ובקשות שלא יחשוף את סיפורו האישי, הן מצד משפחתו והן מצד ידידיו, מכריו ותלמידיו לאורך השנים, אך הרב היה נחוש יותר מכולם, להוציא את הכל החוצה, לחשוף את המקרה האישי - בעיקר בשביל הנערים המתמודדים, אך גם למענם של ההורים.

במהלך הראיון הקשה והמסעיר, כמו ראש הישיבה, גם אנחנו התקשינו לעצור את פרץ הדמעות, כאשר הרב שחזר את הזוועה עמה התמודד. בפרק מתאר הרב את הטראומה, את האופן בו היא השתקפה בחייו באותה תקופה עד כדי נסיון לשים קץ לחייו - ואת רגשותיו נכון להיום, עשרות שנים לאחר מכן.

גם מסרים חשובים ואותנטיים המיועדים לנוער, להורים אך גם לקהילה החרדית כולה מעביר הרב קסל, שנחשב כאמור למומחה מפורסם בטיפול בנוער מתמודד.

במסגרת סדרה זו, צוללים חנני ברייטקופף ויוחנן בלייך אל תוך סוגיית הנשירה והנוער החרדי המתמודד - על כל המורכבויות שבה, משוחחים עם אנשי חינוך, הורים וגם עם בני הנוער עצמם, ומנסים להבין האם יש נוסחה לטיפול באחת התופעות הכאובות ביותר של המגזר החרדי.

לצפייה בכל הפרקים הקודמים בסדרת 'לא מתנערים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר