למרות הבטחות דרעי:

נשים חרדיות מעוכבות בשדה התעופה באוקראינה

האוקראינים עצרו בכניסה למדינה קבוצת נשים חרדיות, שהגיעו מישראל למסע של תפילה על קברי צדיקים. בעלה של אחת העצורות מתאר את שאירע, בשיחה ל'כיכר השבת' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נוסעים לאומן. אילוסטרציה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

למרות ההסכם שחתם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי עם מקבילו האוקראיני, לפיו יפסיקו השלטונות במדינה לעכב ישראלים כשאלו נוחתים בשדה התעופה, מתברר כי התופעה עדיין בעיצומה: קבוצה גדולה של נשים חרדיות שנחתה היום (שני) בבירה קייב, עוכבה על ידי המשטרה המקומית, ללא שום נימוק.

יוסי סיגלר, תושב בית שמש שאשתו הייתה בין הנשים הללו, שנסעו כדי להתפלל על קברי צדיקים באוקראינה, מתאר ל'כיכר השבת': "אשתי נסעה הבוקר עם קבוצה מאורגנת, לשלושה ימי תפילה מרוכזים, וכשהן כשנחתו בקייב - עצרו את כל הקבוצה".

הסבירו להן מדוע מעכבים אותן?

"לא. רק שאלו אותן האם הן הזמינו מלון באוקראינה, התעניינו כמה כסף הם הביאו איתן במזומן וכמובן ביקשו לראות את כרטיסי הטיסה לדרך חזור".

מה קורה איתן עכשיו?

"לפי הבנתי, בינתיים שחררו את רוב הנשים, אבל כרגע אשתי עדיין מעוכבת שם. אמרו לה שיש לה טיסה חזור לארץ בשעה 11 בלילה, ושתעלה עליה. אנחנו מנסים להפעיל את כל העולם, כדי שיתנו לה ללכת להתפלל בקברי צדיקים, אך לעת עתה נראה שכנראה יחזירו אותה לישראל".

"אני בקשר עם אשתי, דרך הוואטספ, והיא סיפרה לי שהגיעה קבוצה השייכת לאדם בשם רון ארוש - וגם אותן עצרו".

טקס החתימה עם שר הפנים האוקראיני (ללא קרדיט)

אדם נוסף שאשתו אף היא עוכבה בתקרית היום, ומעדיף שלא לחשוף את שמו, מדגיש בשיחה ל'כיכר': "מה שמאוד כואב לנו, זה שנתנו לכולם להבין שהרדיפה הזאת במעברי הגבול האוקראיני כבר מאחורינו, ואשתי - שנוסעת כבר שנים רבות עם קבוצות ולא נתקלה עד כה בקשיים במעברי הגבול - נתקלה עכשיו במראה המזעזע של זריקת נשים שבאו להתפלל בקברי צדיקים".

"החרימו להם את הדרכונים, כאילו היו פושעות מסוכנות. זו השפלה מחרידה, וחבל שהיה מי שמיהר לצאת בכותרות לתקשורת כאילו הסתיימו הבעיות במעברי הגבול - דבר שעכשיו כולם רואים שאינו נכון", הוא מסיים בצער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר