האסון במודיעין עילית

המתנדב שטיפל ביהודה הפעוט: "אמו ראתה הכל - וצעקה"

שעות ספורות אחרי הטרגדיה הנוראית במודיעין עילית - מותו של הפעוט יהודה וורנר שנשכח למוות ברכב - סיפר אחד מהמתנדבים החרדים שניסו להחיותו, על הרגעים הנוראים, הקשים לתיאור (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
כיסא התינוק שנפטר, בתוך הרכב הלוהט (צילום: משה מזרחי)

אחד מכונני הרפואה, שהוזעק היום (שני) לזירה הקשה במודיעין עילית, בה נמצא הפעוט יהודה וורנר בן החצי שנה בתוך רכב לוהט - ובהמשך נקבע מותו - תיאר בפני חבריו את הרגעים הקשים מכל.

כזכור, יהודה הפעוט נשכח בידי בני משפחתו בתוך הרכב, כבר בשעה 10 בבוקר. כך שהוא שהה בתוך החום הכבד במשך לא פחות משלוש שעות, בהן התייסר באורח נוראי.

האסון אירע ברחוב חזון איש, בשכונת גרין פארק שבמודיעין עילית, וכפי שדווח ב'כיכר השבת' - אמו של הפעוט היא שגילתה ראשונה את הזוועה.

לאחר מאמצי החייאה ממושכים, בשטח ובבית החולים אסף הרופא בצריפין, לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו של הפעוט - בן למשפחת וורנר מלוד, שהגיע עם אמו לביקור במודיעין עילית.

איש מד"א, בזירת האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

וכך כאמור כתב המתנדב החרדי, תושב העיר, שהיה שותף למאמצי ההצלה של הפעוט: "ההרגשה לעשות החייאה על תינוק כזה, כולו רותח מחום, עם כתמי מוות בידיים... כואב מאוד...".

"אתה עובד כמו רובוט, מנסה לחסום את הרגשות שלך... והדמעות חונקות אותך...", ממשיך הכונן הרפואי ומתאר. "האימא עומדת בצד, צועקת ורואה הכל... הכאב של האימא, הזעקה לעזרה, הדמעות בעיניים... אי אפשר להכיל דבר כזה...".

המתנדב המסור והמתוסכל סיים במלים הבאות, בקריאה נואשת: "עשו לנו טובה, תשמרו על הילדים שלכם!".

בהודעה שפרסמה בדקות האחרונות קהילת 'רמת אשכול' בעיר לוד, בה חברה המשפחה השכולה, נכתב: "בכאב עצום ובדמעות רותחות אנחנו מודיעים על הסתלקותו למרומים של הילד הזך והטהור יהודה ורנר ז"ל. ההלוויה תתקיים ככל הנראה הערב בסביבות 20.00 בהר הזיתים בירושלים. בנחמת ציון וירושלים ננוחם".

התיאור של המתנדב הרפואי

בתוך כך, ככל שחולף הזמן הולכים ומתבררים פרטי הטרגדיה, מהם עולה, כי היא התרחשה כאשר האם, עובדת במעון בעיר לוד, החליטה היום לקחת את הפעוט עמה לקניות במודיעין עילית, במקום למשפחתון, ונכנסה בשעה 10 בבוקר לחנות בעיר.

בשעה 13:00, כשהיא קיבלה את התזכורת היומית הקבועה במכשיר הסלולרי, להוציא את הפעוט מהמשפחתון, הבינה האם כי היא שכחה אותו ברכב.

מוכרת בחנות בה שהתה אימו של התינוק תיארה לכתב ynet את הרגעים הקשים: “האם החלה בקניות בחנות מהשעה 10:00 בבוקר, ואז בשעה 13:00 נשמעה תזכורת בטלפון והיא החלה לצעוק: ‘הילד שלי, הילד שלי’. רצתי איתה לאוטו ופתחנו אותו. הילד היה מחוסר הכרה, בלי דופק, מאוד יבש בפה וכולו לוהט. מיד הזמנו אמבולנס”.

"ניסיתי להרטיב אותו קצת, ואז הגיעו כוחות ההצלה. האם אמרה לי שאתמול הוא היה במעון ומחר היה צריך להיות במעון, והיום החליטה לעשות לו טיול כדי שיהיה עם אימא. היא אמרה ‘אני לא אסלח לעצמי'”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר