'עוקץ המטפחות'

חשד להונאה במיליונים; כ-15 חרדים נפלו בפח

חרדי המתגורר בירושלים הונה במיליוני שקלים יותר מ-15 בני אדם, אותם הצליח לשכנע להשקיע את כספם בעסקים שלא-קיימים - בהם ייצוא מטפחות למקסיקו • בתום חקירה, הוא נעצר (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: Lara Savage/ Flash 90)

בית המשפט האריך את מעצרו של תושב מקסיקו, אדם חרדי המתגורר בירושלים, בחשד שהוציא בעורמה ובתחכום מיליוני שקלים מיותר מ-15 קרבנות, במהלך השנתיים האחרונות.

ראשיתה של חקירת המשטרה, בתלונה שהתקבלה מאדם שהיה בקשר עם החשוד, שהציג בפניו מצג לפיו הוא פועל במקסיקו בעסקים שונים שכללו העברת כספים לישראל של יהודים, עסקי מכירה של פרטים שונים בין מקסיקו לארה"ב, ייצוא מטפחות ראש למקסיקו עבור יהודים שמתגוררים במקום ועוד מיזמים, כשהוא מבטיח לו תשואה נאה עם ישקיע כסף בעסקיו אלו.

הקורבן, שקיבל בתחילה תשואות נאות, צירף בני משפחה שלו כמשקיעים, אך בחלוף תקופה הבין שהולך שולל.

במהלך החקירה איתרה המשטרה קרבנות נוספים, אחד מהם פתח יחד עם החשוד קונדיטוריה בירושלים, שחשבונות הבנק שלה שימשו את החשוד לגלגול כספים ללא ידיעתו של הקרבן.

במסגרת החקירה, אותרו עד עתה 15 אנשים שנפלו קרבן למצגי השווא של החשוד, שהספיק להוציא מהם במרמה במיליוני שקלים.

בתום החקירה, ב-22.7, נעצר החשוד (בשנות ה-30 לחייו) והועבר לחקירה. בית המשפט האריך כאמור את מעצרו עד ליום 28.7.

מדוברות משטרת ירושלים נמסר: "משטרת ישראל פועלת במגוון דרכים נגד עברייני ההונאה ומשתמשת בכלל האמצעים על מנת למנוע פגיעה כלכלית באזרחים ובעלי עסקים. המשטרה קוראת לציבור להיות ערניים ולנקוט באמצעי בטיחות וזהירות בטרם העברת כספים. עבירות עוקץ וגניבה דוגמת אלו יכולות להתרחש בכל מקום ובכל חשד לעבירה יש להעביר דיווח מידי למשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר